اسیدشویی منابع کویل دار


اسیدشویی منابع کویل دار

اسیدشویی منابع کویل دار

 

بهترین فاصله زمانی برای اسید شویی منابع کویل دار کدام است؟

 

در پاسخ باید گفت که این فاصله زمانی بستگی زیادی به سختی آب منطقه دارد.

البته همانطور که در فیلم گفته میشود,با چک کردن دما منبع قابل لمس میباشد که این موضوع اهمیت تهیه گزارش و چک لیست ها را در فعالیت راهبری و نگهداشت تاسیسات ساختمان نشان میدهد.

 

حتما این کلیپ را در مورد اسیدشویی منابع کویل دار مشاهده نمایید

 


اسیدشویی کویل منبع تولید آبگرم مصرفی چرا و چگونه انجام می شود؟

بعد از گذشت مدتی از کارکرد منبع کویلی رسوبات عمدتا کلسیمی و منیزمی روی سطح کویل را می پوشانند و ضریب انتقال حرارت کویل و متعاقبا بازدهی دستگاه را پایین می آورند.

برای از بین بردن رسوبات عموما از اسیدشویی استفاده می کنند. منظور از اسید اینجا اسید دیسکلر است که برپایه HCl است که با آب به نسبت ۱/۳ به ۲/۳ رقیق می شود.

 

مراحل اسید شویی کویل :

ابتدا کویل منبع را خارج کرده و بقایای واشرهای کلینگریت صدمه دیده را با کاتر و وایربرس کاملا تمیز می کنیم و به کمک لاستیک منجیت نخ دار به ضخامت ۳ میلیمتر برای آنها واشر تازه برش میزنیم. و با چسب آهن در محل مورد نظر می چسبانیم.

سپس اسید و آب را با نسبتی که شرح داده شد درون بشکه ای پلاستیکی ریخته و کویل را درون آن فرو می بریم. تا زمانی که رسوبات در حال حل شدن باشند محلول کف دارد و می جوشد.

پس از اتمام جوشش محلول، کویل را سر و ته کرده و نیمه دیگر را شستشو می دهیم.در انتها نیز با شیلنگی یکی یکی درون لوله های مسی را شستشو می دهیم تا کثیفی ها خارج گردند.

توجه کنید به دلیل سمی بودن بخارات اسید حتما از ماسک استفاده نمایید، در نهایت کویل را جازده و دستگاه را در حالت سرویس قرار می دهیم.

 

مبحث مربوط به اسید شویی مبدل حرارتی را از دست ندهید !

از اسیدشویی لوله آب چیزی میدانید ؟!

مراحل اسید شویی ورق فلزی را از اینجا بخوانید.

0 نظر

ارسال نظر