خواص فیزیکی آرموهیب ها


خواص فیزیکی آرموهیب ها

خاصیت های فیزیکی انواع آرموهیب

 

آرموهيب۲۵


آرموهیب۲۵، بازدارنده آمينی میباشد که در در عمليات اسيدشويی با اسيد فسفریک، اسید سیتریک و اسید سولفاميک استفاده میشود. آرموهیب ۲۵ به راحتی در غلظت‌های اسيدی مورد نياز حل می شود. آرموهیب ۲۵ مقاومت حرارتی بالایی دارد و به همین دلیل در دماهای بالا نيز استفاده میشود.

 

خواص فيزيكی آرموهيب۲۵

 

خواص فيزيكی آرموهيب۲۵ بدین صورت میباشد:


نقطه ابری شدن: 2-
نقطه اشتعال: 170
وزن مخصوص در  1/042: 25 درجه سانتیگراد
حل شدگی در اسيد: در غلظت‌های دلخواه کاملاً محلول است.
نقطه ريزش: 5-
شكل فيزيكی: مايع

 


آرموهيب۲۸


آرموهيب۲۸ بازدارنده آمينی میباشد که در عمليات اسيد شويی با اسيد كاريدریک کاربرد دارد. آرموهيب 28  مانند آرموهيب 25 به راحتی در اسيد كلريدريک حل می شود و مقاومت حرارتی بالايی نیز دارد. اين بازدارنده در اسيد كلريدريک ۵% و اسید کلریدریک ۱۵% و محلولهای اسيدی به دمای 93 و در اسيد جوشان استفاده میشود.

آرموهیب۲۸ مخلوطی از گروه آمین ها با فرمول شیمیایی R-NH2 میباشد. فرایند تقطیر اتمسفری آرموهیب 28 مشخص نمود که گروه R در ترکیب شیمیایی R-NH2 شامل گروه های C3H7، C4H9، C5H11 و C6H13 میباشد .

در ساختار مولکولی آرموهیب ها حضور دارند, اتم های هترو مانند نیتروژن و همچنین طول طولانی حلقه هیدروکربنی وجود دارند ، و به همین دلیل این ترکیبات در گام ابتدایی روی سطح فلزات جذب می شوند و سپس مانع از بروز خوردگی به روی سطح فلزات می شوند.

بازدهی آرموهیب  بستگی به پیوندهای ایجاد شده بین آرموهیب جزب شده و سطح فلز دارد. هرچه این پیوندها باشند، بازدهی آرموهیب در جلوگیری از خوردگی بیشتر و بهتر خواهد بود.

 

خواص فيزيكی آرموهيب۲۸


خواص فيزيكی آرموهيب۲۸ بدین صورت میباشد:


نقطه اشتعال: 43
وزن مخصوص در 0/95: 25 درجه سانتیگراد
نقطه ريزش: 13-
نقطه ابری شدن: 4/7-
شكل فيزيكی: مايع
حلاليت در اسيد: در غلظت‌های مورد استفاده كاملاً  محلول است

 

0 نظر

ارسال نظر