اسید شویی استخر


اسید شویی استخر

اسید شویی استخر

 

اگر استخرتان به "تالاب سیاه" تبدیل شده باشد ، نیاز به شستشوی اسیدی یا اسیدشویی استخر دارد.

آلودگی استخر ممکن به این دلیل باشد که برای مدتی راکد بوده به طوری که جلبک ها سرتاسر آن را پوشانده اند و همچنین با برگ و بقایای آن پر شده باشد.

 

 

قانون کلی برای تعیین نیاز به اسیدشویی استخر 

 

اگر می توانید کف انتهایی قسمت کم عمق استخر را ببینید ، می توانید آن را با مواد شیمیایی ، تمیز کردن و فیلتر کردن [موثر] برگردانید.

اگر کف قابل مشاهده نباشد ، هزینه مواد شیمیایی و نیروی کار ممکن است از میزان شستشوی اسیدی بیشتر باشد و بسیار بیشتر زمان ببرد. همچنین ، شکوفایی یا غفلت جلبکی گسترده باعث لکه دار شدن استخرهای گچ کاری شده ، شستشوی اسیدی را نیاز دارد .

شستشوی اسیدی ، برداشتن هدفمند یک لایه نازک از گچ است که گچ تازه را در زیر نشان می دهد.

بنابراین توصیه نمی شود که آن را سالانه انجام دهید ، که این امر نیاز به گچ کاری مجدد دارد. معمولا یک شستشوی اسیدی دقیق هر 5 سال ضرری نخواهد داشت.

همچنین ممکن است به دلیل شرایط باتلاق ، بلکه فقط برای ایجاد یک درخشش سفیدتر و روشن تر ، در مورد شستشوی اسیدی تصمیم بگیرید. لکه های معدنی و / یا رسوبات ، لکه های کلر ، حتی لکه های خاک ... شستشوی اسید همیشه یک پیشرفت زیبایی چشمگیر در یک استخر یا چشمه گچ بری است.

اگر استخر شما سالها شکوفایی جلبک داشته است و اگر به نظر می رسد استخر شما یک شب جلبک رشد می کند یا خیلی راحت شکوفا می شود ، و شما همه موارد دیگر را امتحان کرده اید - تغییر سطح آب و اسید شویی می تواند تابستانی بدون جلبک به شما بدهد. تغییر همزمان فیلتر نیز توصیه می شود.

موریاتیک اسید یک ماده خطرناک است. گزینه های دیگری مانند Acid Magic وجود دارد که دود کمی دارند و کار با آنها خطر کمتری دارد.

همه پرسنل باید در اطراف استخر تخلیه شده ایمنی آموزش ببینند و افرادی که اسید شویی می کنند باید از لباس محافظ و ماسک تنفسی که دارای اسیدها است استفاده کنند. برای محافظت از محیط زیست ما ، پسماند اسید / آب باید  قبل از اینکه به یک مکان امن پمپاژ شود, با افزایش pH خنثی شود.

اگر تصمیم به تخلیه و تمیز کردن استخر خود دارید ، اطمینان حاصل کنید که هرچه زودتر شاخه های امدادی هیدرواستاتیک را برداشته و آب را به مکانی دور تخلیه کنید تا دوباره به زیر آب برود.

اگر استخر شما در منطقه ای است که از نظر توپوگرافی فرو رفته است ، یا سطح آب زیادی دارید ، یا بارندگی های اخیر شدید است ، در مدیریت فشار هیدرواستاتیک زیر استخر بسیار مراقب باشید.

همچنین ممکن است لازم باشد قوانین مربوط به تخلیه فاضلاب را در منطقه خود با مقامات محلی آب بررسی کنید. اگر از سطح خاک پمپاژ می کنید ، شیلنگ تخلیه را به طور مرتب در صورت لزوم حرکت دهید ، تا از اشباع زیاد و فرسایش جلوگیری شود.

 

مواد مورد نیاز برای شستشوی اسید:

 

شیلنگ باغ که با نازل به راحتی به تمام قسمتهای استخر می رسد.
گلدان آبیاری ، برای ریختن اسید
شیلنگ پمپ و تخلیه برای تخلیه استخر و فاضلاب
10-20 گالن اسید ، به اندازه استخر و شدت لکه بستگی دارد
سودا خاکستر برای خنثی سازی اسید ، 2 پوند برای هر گالن اسید استفاده شده
عینک ایمنی و ماسک ایمنی اسید
پیچ گوشتی برای حذف تخلیه اصلی
اسکنه و انبر برای از بین بردن شاخه های امدادی هیدرواستاتیک
یک مددکار خوب که می تواند سریع کار کند


چگونه اسید بتنی را بشوییم؟

 


مرحله 1:

 

تخلیه و تمیز کردن با تخلیه اصلی در استخر و سوپاپ چند پورت روی فیلتر ، می توانید بیشتر آب استخر را با پمپ فیلتر خود تخلیه کنید . برای اتمام کار می توانید از پمپ زیر آب استفاده کنید ، مانند Water Wizard که در یک گلدان تخلیه اصلی قرار می گیرد.

با این حال ، برای تمیز کردن بد استخر ،نیاز به  یک پمپ سطل آشغال 2 "یا 3" و  یک شلنگ مکش طولانی 20 " دارید تا به فاضلاب اصلی و به همان اندازه شیلنگ تخلیه برسانید. 

همانطور که استخر را تخلیه می کنید ، آن را بشویید (از اسکراب استفاده کنید یا از جاروبرقی استفاده کنید) تا تمام جلبک ها و برگ ها از بین بروند. اگر اجازه دهید جلبک ها (و سایر اسلحه ها) روی سطح آن خشک شوند ، برداشتن آن دو برابر سختتر می شود.

قبل از خشک شدن سطح آب ، سطح آن را با نازل آب (دیواره ها ، سپس کف) بپاشید. وقتی همه آب از آن خارج شد ، تمام برگها و بقایای کف استخر را جمع کنید. دوباره بشویید ، درب اصلی تخلیه را بردارید تا بتوانید تمام آب را بیرون بکشید ، کاسه اسید شویی یا اطراف فاضلاب اصلی را شروع کنید.

هنگامی که استخر تمیز و کاملاً خالی است ، می توانید گچ را با اسید شویی ، در انتهای عمیق آن ، شروع کنید. از لباس های محافظ و چکمه های لاستیکی ، عینک استفاده کنید و ماسک تنفسی برای بخارهای اسیدی استفاده کنید.

 

مرحله 2:

 

اسید را در یک ظرف با یک جوش بلند بریزید، قسمتهای مساوی اسید یا Acid Magic را به آب اضافه کنید. (همیشه اسید را به آب اضافه کنید ، هرگز برعکس انجام ندهید). می توان از محلول ضعیف تری نسبت به 1: 1 استفاده کرد ، سعی کنید اسید را تا آنجا که ممکن است کم استفاده کنید ، تا از آسیب رساندن به گچ جلوگیری کنید. اگر ابتدا استخر را تحت فشار بشویید ، میزان اسید مورد نیاز را کاهش می دهید.

 

مبحث مربوط به اسید شویی مبدل حرارتی را از دست ندهید !

از اسیدشویی لوله آب چیزی میدانید ؟!

مراحل اسید شویی ورق فلزی را از اینجا بخوانید.

0 نظر

ارسال نظر