اسید شویی مبدل حرارتی


اسید شویی مبدل حرارتی

اسیدشویی مبدل حرارتی

 

قبل از شروع اطمینان حاصل کنید که این روش رسوب زدایی برای متالورژی سیستم مناسب است.

 

رسوب زدایی روی سطوح از جنس استنلس استیل ، آلومینیوم یا گالوانیزه نباید استفاده شود.

 

مراحل کار اسید شویی مبدل حرارتی :

 

گردش دور مبدل حرارتی را با استفاده از پمپ و مخزن خارجی تنظیم کنید. در جاهایی که ورودی و خروجی موقت در ارتفاعات مختلف است ، خروجی باید بیشتر از این دو باشد تا اطمینان حاصل شود که مبدل حرارتی به طور کامل با محلول تمیز کننده غرق می شود. سیستم گردش موقتی باید قبل از افزودن ماده شیمیایی آزمایش شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ نشتی وجود ندارد.

در صورت استفاده از پودر رسوب زدایی، به ازای هر کیلوگرم پودر 10 میلی لیتر مهارکننده عرضه شده اضافه کنید.

در ابتدا برای هر 100 لیتر آب موجود در مدار 10 لیتر DESCALER یا 5 کیلوگرم پودر DESCALER اضافه کنید. این ماده به دلیل واکنش شیمیایی با سطح ، معمولاً باعث کف شدن می شود.

هنگامی که کف از بین رفت ، این نشان می دهد که محلول تمیز کننده قدرت خود را از دست داده یا سطح تقریباً به همه واکنش نشان داده است. برای آزمایش این تست ، pH محلول تمیز کننده را با استفاده از pH متر یا نوارهای تست pH استفاده کنید.

اگر pH از 2 به 3 افزایش یافته باشد ، سرعت واکنش به میزان قابل توجهی کاهش یافته و 5 لیتر DESCALER SF یا 2½ کیلوگرم پودر DESCALING باید به ازای هر 100 لیتر آب در مدار اضافه شود. اگر کف بیشتری تولید شود ، باید اجازه داده شود تا از بین برود و آزمایش pH بیشتری انجام شود.

N.B. DESCALER SF حاوی یک نشانگر فرسودگی است که با افزایش PH بیش از حدود 4 که در آن حذف مقیاس ناچیز خواهد بود ، از قرمز به زرد تغییر می کند.

هنگامی که دیگر کف با افزودن اسید تولید نمی شود ، سیستم باید 1 ساعت قبل از شستشو و خنثی سازی به گردش در آید.

پساب باید قبل از دفع فاضلاب ، با افزودن پودر ALKBUILD یا خنثی سازی ، بین pH 6 و 9 خنثی شود.

 

برای انجام این کار باید گردش متوقف و مخزن جدا شود. محتویات مخزن باید خنثی شده و با استفاده از نوارهای pH متر یا تست pH آزمایش شود.

سپس محتوای مخزن باید به فاضلاب پمپاژ یا برای دفع در یک کارخانه مجاز به تانکر منتقل شود. شیرهای جداسازی باید دوباره باز شوند تا با تخلیه بقیه مدار به داخل مخزن ، دوباره پر شود. فرآیند خنثی سازی باید برای تمام محلول های تمیز کننده تخلیه شده از سیستم تکرار شود.

سپس مخزن و مدار باید با آب تمیز پر شده و در گردش باشد. PH باید آزمایش شود و ALKBUILD یا POWDER خنثی سازی شود تا یک PH یا 6 تا 9 ایجاد کند تا اسیدیته باقیمانده خنثی شود.

مبدل حرارتی باید کاملاً با آب تمیز شستشو داده شود تا بقایای محلول قبل از انفعال با گردش محلول حاوی 0.25 لیتر ALKBUILD یا 0.5 کیلوگرم پودر خنثی کننده در هر 100 لیتر آب از طریق آن به مدت 15 دقیقه از بین برود.

 

اسید شویی مبدل حرارتی

اسیدشویی مبدل حرارتی

 

توصیه میکنیم مطالعه مقاله های مرتبط به مبحث اسیدشویی را از دست ندهید ! :

بازدارنده های خوردگی فرآیند اسید شویی

هفت مرحله برای شستشوی شیمیایی بویلر

اسیدشویی چیست ؟

اسیدشویی منابع کویل دار

اسید شویی آبگرمکن , اسید شویی پکیج

اسید شویی استخر

اسید شویی چیلر جذبی - بخش اول

اسید شویی چیلر جذبی - بخش دوم

اسید شویی چیلر جذبی - بخش سوم

از اسیدشویی لوله آب چیزی میدانید ؟!

مراحل اسید شویی ورق فلزی را از اینجا بخوانید.

 

 

0 نظر

ارسال نظر