اسید شویی دیزل ژنراتور


اسید شویی دیزل ژنراتور

اسید شویی دیزل ژنراتور

 

چگونه مجموعه دیزل ژنراتور را به درستی تمیز کنیم؟

 

چگونه روغن مجموعه دیزل ژنراتور را تمیز کنیم؟

 

در ادامه بخوانید از اسیدشویی دیزل ژنراتور...

 

اسید شویی دیزل ژنراتور - دسته ای از روغن های غیر قابل تصفیه وجود دارند که با بازهای قوی مانند انواع روغن های معدنی ، روغن های روان کننده ، بنزین و پارافین کار نمی کنند. آنها در آب حل نمی شوند اما در حلال های آلی محلول هستند. ( همچنین بخوانید از اسید شویی مبدل حرارتی )

 

دو روش اسیدشویی دیزل ژنراتور وجود دارد : دستی و مکانیکی

 

مایع تمیز کننده


1. حلالهای آلی

به نفت سفید ، گازوئیل سبک ، بنزین ، الکل و تری کلرواتیلن مراجعه کنید. چربی زدایی حلال آلی بر اساس حل شدن خاک است. هیچ آسیبی به فلز نمی رساند ، می تواند انواع گریس ها را حل کند ، به گرمایش احتیاج ندارد ، استفاده از آن آسان است و اثر تمیز کنندگی خوبی دارد. با این حال ، حلالهای آلی عمدتا قابل اشتعال و هزینه بر هستند و برای واحدهای در مقیاس کوچک و کارهای نگهداری غیرمتمرکز مناسب هستند.

 

2. حلال قلیایی

این یک محلول آبی یک قلیایی یا یک نمک اساسی است. محلول قلیایی با روغن صابون پذیر روی سطح قطعه واکنش شیمیایی داده و صابون و گلیسیرین محلول در آب را تشکیل می دهد که به راحتی روی سطح قطعه شناور نمی شود و سپس با آب داغ شستشو می شود تا روغن به راحتی از بین برود.

در مواردی که روغن غیر قابل تصفیه و روغن صابون قابل حذف نیستند ، باید یک امولسیفایر به محلول تمیز کننده اضافه شود تا روغن امولسیون شود و از سطح قطعه جدا شود. امولسیون کننده هایی که معمولاً استفاده می شوند صابون ، لیوان آب (سیلیکات سدیم) ، صمغ و مواردی از این دست هستند. برای قسمتهایی از مواد مختلف باید از مایعات تمیز کننده مختلف استفاده شود. محلولهای قلیایی دارای درجه خوردگی مختلفی به فلزات ، به ویژه آلومینیوم هستند.

هنگام اسیدشویی دیزل ژنراتور با محلول قلیایی ، به طور کلی لازم است محلول را تا دمای 80 تا 90 درجه سانتی گراد گرم کنید. بعد از چربی زدایی با آب داغ بشویید ، باقی مانده روغن را از سطح خارج کنید تا از خوردگی قطعات جلوگیری شود. از تمیز کردن محلول های قلیایی به طور گسترده ای استفاده می شود. (کاملترین مراحل اسید شویی چیلر جذبی )

 

3. محلول تمیز کننده شیمیایی

این ماده تمیز کننده فلز بر پایه آب با ترکیب شیمیایی است و بر اساس سورفاکتانتها ساخته شده است. این ماده به دلیل ماده فعال سطحی که باعث کاهش کشش سطحی می شود و باعث خیس شدن ، نفوذ ، امولسیون و پراکندگی می شود ، توانایی ضد عفونی شدن زیادی دارد. این ماده همچنین دارای مزایای غیر سمی ، غیر خورنده ، غیر قابل احتراق ، غیر انفجاری ، بدون آلودگی ، توانایی خاص ضد زنگ زدگی ، و هزینه کم است.

 

روش اسید شویی دیزل ژنراتور
 

1. اسکراب بزنید

قطعات را در ظرفی پر از گازوئیل ، نفت سفید یا سایر مایعات تمیز كننده قرار دهید ، با نخ پنبه ای یا مسواك بزنید. این روش به راحتی کار می کند ، در تجهیزات ساده است اما کارایی کمی دارد و برای قطعات کوچک و متوسط ​​تولید شده در دسته های کوچک استفاده می شود.

 

2. جوشانده

محلول آماده شده و قطعات تمیز شونده در مخزن تمیزکاری با اندازه مناسب که با یک صفحه فولادی جوش داده شده قرار می گیرد. در قسمت پایین استخر ، اجاق گاز برای گرم کردن وجود دارد و قطعات برای پخت و پز تا دمای 80 ~ 90 درجه سانتی گراد گرم می شوند.

 

3. اسپری کنید

یک مایع تمیز کننده با فشار و درجه حرارت مشخص روی سطح قطعه پاشیده می شود تا روغن از بین برود. این روش دارای اثر تمیز کنندگی خوب و کارایی بالایی است ، اما تجهیزات پیچیده است و برای تمیز کردن قطعات با اشکال کمتر پیچیده و چربی جدی روی سطح مناسب است.

 

4. تمیز کردن ارتعاشات

قطعات تمیز شده را بر روی سبد تمیز کردن یا قفسه تمیز کردن دستگاه تمیز کردن ارتعاشات قرار دهید ، مایع تمیز کننده را غوطه ور می کند ، برای شبیه سازی عمل شستشوی مصنوعی ، توسط دستگاه تمیز کننده لرزش ایجاد می کند و برای دستیابی به حذف آن با عمل شیمیایی مایع تمیز کننده  از لکه های روغن هدف همکاری می کند.

 

5. تمیز کردن التراسونیک

این با عمل شیمیایی مایع تمیز کننده و عملکرد نوسانی امواج مافوق صوت وارد شده به مایع تمیز کننده برای دستیابی به هدف از بین بردن روغن از قطعات حاصل می شود.

 

 

روش تمیز کردن قطعات مجموعه دیزل ژنراتور

شستشوی شیمیایی دیزل ژنراتور

 

در تعمیرات مجموعه های دیزل ژنراتور ، اغلب لازم است سطح قسمت های روغن ، رسوبات کربن ، مقیاس و زنگ زدگی تمیز شود. به دلیل ماهیت متفاوت خاکهای مختلف ، روش حذف متفاوت است.(از اسید شویی مبدل حرارتی چیزی میدانید ؟ )

 

1. لکه روغن را تمیز کنید

وقتی رسوب روغن روی سطح قطعه ضخیم باشد ، ابتدا باید آن را خراش داد. به طور کلی ، روغن سطح قطعات باید در یک محلول تمیز کننده گرم تمیز شود. مایعات تمیز کننده رایج مایعات تمیز کننده قلیایی و شوینده های مصنوعی هستند.

هنگام استفاده از محلول تمیز کننده قلیایی برای تمیز کردن گرم ، آن را تا دمای 70-90 درجه سانتیگراد گرم کنید ، قطعات را به مدت 10 تا 15 دقیقه غوطه ور کنید ، سپس آنرا خارج کرده و با آب تمیز بشویید ، سپس با هوای فشرده خشک کنید.

 

2. حذف کربن

حذف رسوبات کربن با استفاده از یک روش ساده حذف مکانیکی با استفاده از برس فلزی یا کفگیر می تواند انجام شود ، اما از بین بردن رسوبات کربن و تسهیل عملکرد سطح قطعه کار آسانی نیست. بهتر است از روش های شیمیایی برای از بین بردن رسوبات کربن استفاده شود ، یعنی ابتدا از یک عامل دفع کربور برای گرم شدن تا 80-90 درجه سانتی گراد استفاده کنید ، کربن موجود روی قطعات منبسط شده و نرم شده و سپس با برس برداشته می شود.

 

3. حذف مقیاس

مقیاس به طور کلی با حذف مواد شیمیایی حذف می شود. محلول سود سوز آور یا محلول اسید کلریدریک ، مواد شوینده هیدروکلراید سدیم فلوراید و مواد شوینده اسید فسفریک به خنک کننده اضافه می شوند. بعد از اینکه موتور برای مدت زمان مشخصی کار کرد ، می توان مایع خنک کننده را تعویض کرد.

 

فرکانس تمیز کردن انژکتور کم هست یا زیاد ؟

 

درجه انژکتور انژکتور جز لاینفک واحد است. برای کاهش عیب انژکتور ژنراتور و اطمینان از عملکرد طبیعی انژکتور ، کاربر نیاز به نگهداری  انژکتور دارد. اگر نازل به مدت طولانی تمیز نشود ، تولید چربی می کند. این گریس ها انژکتور را مسدود کرده و باعث تزریق سوخت ضعیف می شوند. بنابراین ، اگر قرار است انژکتور مرتباً تمیز شود ، آیا فرکانس تمیز کردن انژکتور باید زیاد باشد یا کم؟

 

برخی فکر می کنند که نازل باید به طور مرتب تمیز شود ، اما این اشتباه است. نازل را به صورت علمی تمیز کنید ، در غیر این صورت فایده ای نخواهد داشت. در حقیقت ، قطعات زیادی از قطعات موتور دیزلی وجود ندارد که واقعاً باید تمیز شوند.

یکی اینکه بعد از اینکه سوخت توسط پمپ بنزین فیلتر شد ، و سپس توسط فیلتر سوخت فیلتر شد ، اندازه ذرات ناخالصی در مقایسه با شکاف بین نازل و انژکتور سوخت ، از نظر اندازه نیست.

دوم ، بنزین حاوی چسب است ، از طریق شکاف از طریق پرتاب بنزین با سرعت بالا ، ذخیره آن دشوار است. علاوه بر این ، تعداد بی شماری در روز دریچه سوزن و سطح تماس ضربه محکم است.

سوم ، اکثر مدل ها از حالت تزریق سیلندر خارجی استفاده می کنند ، درجه حرارت در اینجا بالا نیست ، در مقایسه با شمع محیط کار چندین برابر بهتر است.

 

مکان واقعاً آسان برای تأثیر در اتمیزه کردن ، باید سطح خارجی نازل باشد. ماده تمیز کننده به اصطلاح پیشرفته ، که حاوی هیدروکربن های معطر بنزن یا بنزن است ، می تواند هنگام سوختن در موتور ، مقداری از رسوبات کربن را ذوب کند. ارزان ترین ماده تمیز کننده پاک کننده کاربراتور است که می تواند به سوختن اضافه شود.

 

بعضی از دوستان با دیدن تمیز شدن رسوبات کربن طی شستشوی شیمیایی دیزل ژنراتور ، همیشه وقتی می بینند آب سیاه از پشت لوله خروجی جریان دارد ، احساس خوبی دارند. در واقع ، این 90٪ آب سیاه ذخایر کربن داخلی ژنراتور نیست. علاوه بر این ، پس از شستشو و خشک کردن ، بنزین به تولید مقدار مشخصی کربن ادامه می دهد ، تا زمانی که به حالت تعادل برسد.

از طرف دیگر ، دمای احتراق سیلندر هیدروکربن معطر بنزن بسیار بالاتر از بنزین است ، هیچ چیزی برای شستن ژنراتور خوب نیست. پس مگر اینکه مجبور شوید آن را بشویید.

 

آبگرمکن و پکیج را اینگونه اسید شویی کنید .

0 نظر

ارسال نظر