راهنمای آسان ساختن کربن فعال در خانه


راهنمای آسان ساختن کربن فعال در خانه

ساختن کربن فعال در خانه

 

آیا میدانستید می توانید حتی در خانه کربن فعال درست کنید ؟ در ادامه مراحل این کار را بخوانید.

 

وقتی هوا بوی بد می دهد و آب ناخوشایند است ، می دانید که مشکلی در آنها وجود دارد و به احتمال زیاد آلوده هستند.

در حالی که بسیاری از افراد ، ایمنی و قدرت پاک کنندگی کربن فعال را برای انواع اسپری های هوای مسموم و منابع خطرناک آب شهری معامله کرده اند ، کربن فعال می تواند زندگی شما و همچنین در آینده را نجات دهد.

اگر ابزار و مواد مناسبی داشته باشید می توانید کربن فعال در خانه درست کنید. این ماده کاربردهای زیادی دارد و فیلتراسیون هوا و آب در بالای آنها قرار دارد زیرا بیشترین دامنه محافظت را در برابر طیف وسیعی از مواد شیمیایی فراهم می کند.

 

نحوه تولید کربن فعال


حتی اگر ساخت کربن فعال به خصوص دشوار نباشد ، شما هنوز هم به ابزار و مواد مناسب نیاز خواهید داشت. در اینجا مراحل اساسی ساخت کربن فعال وجود دارد:

 

مرحله ۱

برای سوزاندن به چوب یا برخی دیگر از الیاف گیاهی متراکم نیاز دارید. از چوب سخت ، نارگیل یا هر چیز دیگری که متخلخل باشد و به خوبی بسوزد می توان برای این منظور استفاده کرد. قبل از سوزاندن مطمئن شوید که مواد تا حد ممکن خشک است.

 

مرحله ۲

مواد را در قابلمه بریزید و روی آن را بپوشانید. گلدان باید چند سوراخ تهویه در آن داشته باشد ، با این حال ، جریان اکسیژن باید محدود باقی بماند. اگر می دانید چگونه پارچه تینر درست کنید ، می توانید از فرآیند مشابهی برای ساختن زغال استفاده کنید.

 

مرحله ۳

اگر آتش روشن دارید ، گلدان را روی آتش بگذارید. دما باید آنقدر گرم باشد که باعث سوختن مواد درون گلدان شود. هدف شما این است که همه چیز را به جز کربن بسوزانید. ممکن است چندین ساعت طول بکشد تا این روند انجام شود. در آن مدت ، باید دید که دود و گاز از گلدان خارج می شود.

 

مرحله ۴

بگذارید ذغال سرد شود و سپس آن را بشویید تا خاکستر یا بقایای دیگر از بین برود.

 

مرحله ۵

ذغال را به صورت پودر خرد کنید. همانطور که در ساختن کربن فعال بهتر می شوید ، می توانید آن را به صورت تکه های کوچک رها کنید. به یاد داشته باشید که بعداً ، زغال چوب باید با ماده شیمیایی اشباع شود که باعث افزایش اندازه منافذ شود.

اگر تکه ها خیلی بزرگ باشند ، ممکن است به این هدف نرسیدید و کربن فعال حاصل نیز به همان اندازه کارآمد و مثر نخواهد بود. قبل از اینکه آن را با هر چیز دیگری مخلوط کنید مطمئن شوید که ذغال مرحله 5 (این مرحله) کاملاً خشک است.

 

مرحله ۶

بعد ، شما به سفید کننده ، کلرید کلسیم یا آب لیمو نیاز دارید تا ذغال را به کربن فعال تبدیل کنید. از بین این سه ماده ، کلرید کلسیم را می توان از منابع طبیعی تهیه کرد به شرطی که برخی اقدامات احتیاطی اساسی را رعایت کنید.

برای ساخت کلرید کلسیم ، در فضای باز یا در مناطق دیگر با تهویه مناسب کار کنید و از عینک ، دستکش ایمنی مقاوم در برابر اسیدها و سایر مواد شیمیایی و سایر وسایل محافظ استفاده کنید. با اسید کلریدریک (این ماده را می توانید از معده حیواناتی که شکار کرده اید و از آنجا تصفیه کرده اید) و سنگ آهک (منبع اصلی کربنات کلسیم) شروع کنید.

هیدروکلریک را درون لیوان شیشه ای بریزید ، اما بیش از ¼ ظرف را پر نکنید (بعضی از افراد به نیمی از آنها می رسند. بهتر است با مقادیر کم شروع کنید تا زمانی که مطمئن شوید که مواد شیمیایی چگونه واکنش می دهند) )

پودر کربنات کلسیم را با احتیاط داخل اسید کلریدریک بریزید تا محلول حباب متوقف شود. پس از اتمام واکنش ، محلول را از صافی بریزید تا توده ها از بین بروند. بعد ، می توانید محلول را گرم کنید تا آب اضافی آن گرفته شود. پودر باقی مانده کلرید کلسیم است.

 

مرحله ۷

سپس ، ماده ای را که از مرحله 5 انتخاب کرده اید مخلوط کرده و با 75٪ آب ترکیب کنید.

 

مرحله ۸

به اندازه کافی مخلوط را از مرحله 7 داخل ذغال بریزید تا زغال کاملا پوشانده شود.

 

مرحله ۹

اجازه دهید ذغال به مدت 24 ساعت بماند.

 

مرحله ۱۰

تمام مایع را از کربن تخلیه کرده و آن را بشویید تا مواد شیمیایی اضافی باقی مانده از بین برود.

 

مرحله ۱۱

تا آنجا که ممکن است آب را خارج کنید. زغال چوب باید مرطوب باشد بدون اینکه کاملاً اشباع شود.

 

مرحله ۱۲

ذغال را دوباره در قابلمه فلزی قرار دهید و بگذارید حدود 3 ساعت بپزد. اگر آتش آنقدر داغ باشد که بتواند آب را بجوشد ، برای پایان دادن به تبدیل زغال چوب به کربن فعال دمای مناسب خواهد بود.

 

محصولات شرکت فرایند انرژی در زمینه کربن اکتیو را میتوانید در این لینک مشاهده کنید و جهت خرید اقدام کنید.
 

0 نظر

ارسال نظر