بزرگترین مشکلات زیست محیطی سال ۲۰۲۰


بزرگترین مشکلات زیست محیطی سال ۲۰۲۰


بحران آب و هوا با سرعت بی سابقه ای در حال گسترش است و ما برای آن آماده نیستیم. در حالی که بحران آب و هوا فاکتورهای زیادی دارد که در تشدید آن نقش دارند ، اما برخی از موارد توجه بیشتری نسبت به بقیه را جلب می کند. در اینجا برخی از بزرگترین مشکلات زیست محیطی در طول زندگی ما آورده شده است.

 

 

حکومت ضعیف

 

به گفته اقتصاددانانی مانند نیکلاس استرن ، بحران آب و هوا نتیجه شکست چندین بازار است.

 

اقتصاددانان و کارشناسان محیط زیست سالها از سیاستگذاران خواسته اند که قیمت فعالیتهایی را که گازهای گلخانه ای ساطع می کنند افزایش دهند (یکی از بزرگترین مشکلات زیست محیطی ما) . فقدان بزرگترین شکست بازار ، به عنوان مثال از طریق مالیات کربن ، که باعث تحریک نوآوری های پایین فن آوری های کربن می شود .

 

برای کاهش سریع و موثر انتشار کافی ، دولت ها نه تنها باید بودجه را برای نوآوری سبز به طور گسترده افزایش دهند تا هزینه های منابع انرژی کم کربن را کاهش دهند ، بلکه آنها باید طیف وسیعی از سیاست های دیگر را نیز در نظر بگیرند که به هر یک از دیگر خرابی های بازار می پردازد.

 

مالیات کربن ملی در حال حاضر در 25 کشور جهان از جمله کشورهای مختلف اتحادیه اروپا ، کانادا ، سنگاپور ، ژاپن ، اوکراین و آرژانتین اجرا می شود. با این حال ، طبق گزارش استفاده از انرژی مالیاتی OECD 2019 ، ساختارهای مالیاتی فعلی به اندازه کافی با مشخصات آلودگی منابع انرژی مطابقت ندارند.

 

به عنوان مثال ، OECD پیشنهاد می کند که مالیات کربن برای تولید زغال سنگ به اندازه کافی سختگیرانه نیست ، اگرچه ثابت شده است که برای صنعت برق موثر است. مالیات کربن به طور موثری در سوئد اجرا شده است. مالیات کربن 127 دلار آمریکا به ازای هر تن است و از سال 1995 میزان انتشار را 25 درصد کاهش داده است ، در حالی که اقتصاد آن در همین بازه زمانی 75 درصد رشد کرده است.

 

مرتبط : تغییرات آب و هوایی / تغییر اقلیم

 

بعلاوه ، سازمانهایی مانند سازمان ملل برای مقابله با بحران آب و هوا مناسب نیستند. این سازمان برای جلوگیری از جنگ جهانی دیگر جمع شده و برای این اهداف مناسب نیست. به هر حال ، اعضای سازمان ملل موظف به پیروی از هرگونه پیشنهاد یا توصیه های سازمان نیستند.

 

به عنوان مثال ، توافقنامه پاریس ، توافق نامه ای در چارچوب کنوانسیون تغییر اقلیم سازمان ملل متحد ، می گوید که کشورها باید میزان انتشار گازهای گلخانه ای را به میزان قابل توجهی کاهش دهند تا افزایش دمای کره زمین تا سال 2100 زیر 2 درجه سانتیگراد و در حالت ایده آل زیر 1.5 درجه باشد. اما امضای آن داوطلبانه است و هیچ عواقب واقعی برای عدم رعایت آن وجود ندارد.

 

بعلاوه ، مسئله حقوق صاحبان سهام همچنان یک موضوع بحث برانگیز است که به موجب آن کشورهای در حال توسعه مجاز به انتشار بیشتر هستند. تا جایی که بتوانند فن آوری هایی را برای انتشار کمتر تولید کنند.  و این به برخی از کشورها مانند چین اجازه می دهد تا از این بهره برداری کنند.

 

مطالعه این مقاله را پیشنهاد میکنیم : مبارزه با تغییرات آب و هوایی

 

 

زباله های مواد غذایی

 

یک سوم مواد غذایی مورد استفاده برای انسان - حدود 1.3 میلیارد تن - هدر می رود یا از بین می رود. این میزان زباله غذایی برای تغذیه 3 میلیارد نفر کافی است. اتلاف و تلفات غذایی سالانه 4.4 گیگا تن از انتشار گازهای گلخانه ای تشکیل می دهد. اگر این یک کشور بود ، پسماندهای غذایی پس از چین و ایالات متحده سومین میزان انتشار گازهای گلخانه ای است.

 

اتلاف مواد غذایی و اتلاف آنها در مراحل مختلف در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته رخ می دهد. در کشورهای در حال توسعه ، 40٪ زباله های غذایی در سطح پس از برداشت و فرآوری اتفاق می افتد ، در حالی که در کشورهای پیشرفته 40٪ زباله های غذایی در سطح خرده فروشی و مصرف کننده اتفاق می افتد.

 

در سطح خرده فروشی ، مقدار تکان دهنده ای از مواد غذایی به دلایل زیبایی هدر می رود. در واقع ، در ایالات متحده بیش از 50٪ از کل تولیدات دور انداخته شده در آمریکا به این دلیل انجام می شود زیرا "بسیار زشت" به نظر می رسد که به مصرف کنندگان فروخته شود - این مقدار حدود 60 میلیون تن میوه و سبزیجات است. این امر منجر به عدم امنیت غذایی می شود ، یکی دیگر از بزرگترین مشکلات زیست محیطی در این لیست.

 

در این رابطه بخوانید : فکر کرده اید هر ساله چه مقدار غذا هدر می دهیم؟!

 


از دست دادن تنوع زیستی

 

در 50 سال گذشته شاهد رشد سریع مصرف انسانی ، جمعیت ، تجارت جهانی و شهرنشینی بوده ایم ، و در نتیجه بشر از منابع زمین بیش از آنچه می تواند به طور طبیعی پر شود استفاده می کند.

 

گزارش اخیر WWF نشان داد که اندازه جمعیت پستانداران ، ماهی ها ، پرندگان ، خزندگان و دوزیستان با کاهش 68٪ بین سالهای 1970 و 2016 روبرو شده است. این گزارش دلیل این کاهش تنوع زیستی به عوامل مختلفی است ، اما به طور عمده زمین استفاده از تغییر ، به ویژه تبدیل زیستگاه ها ، مانند جنگل ها ، علفزارها و گیاهان حرا ، به سیستم های کشاورزی. حیواناتی مانند پنگولین ، کوسه و اسب دریایی به طور قابل توجهی تحت تأثیر تجارت غیرقانونی حیات وحش قرار می گیرند و پانگولین ها به دلیل آن به شدت در معرض خطر هستند.

 

به طور گسترده تر ، یک تحلیل اخیر نشان داده است که ششمین انقراض انبوه حیات وحش در زمین در حال تسریع است. بیش از 500 گونه حیوانات خشکی در آستانه انقراض قرار دارند و احتمالاً طی 20 سال از بین می روند. همین تعداد در کل قرن گذشته از دست رفته اند. دانشمندان می گویند بدون تخریب طبیعت توسط انسان ، این میزان از دست دادن هزاران سال به طول انجامیده است.

 

این مقاله ادامه دارد...

 

 

منبع : ‌earth.org

0 نظر

ارسال نظر