۵ شرکت تأثیرگذار نفت در جهان


۵ شرکت تأثیرگذار نفت در جهان

5 شرکت بزرگ نفت و گاز جهان

 

در یک اجلاس مجازی اقلیم با 41 رهبر جهان ، رئیس جمهور جو بایدن روز پنجشنبه از یک برنامه 10 ساله جاه طلبانه آب و هوا رونمایی کرد که پیشنهاد می کند انتشار گازهای گلخانه ای ایالات متحده 50-30٪ تا سال 2030 کاهش یابد. این نشان دهنده تقریباً دو برابر شدن تعهدات ایالات متحده در مورد کاهش 26-28 درصدی دولت اوباما پس از توافق پاریس 2015‌ می باشد.

 

بایدن ، دعوت كننده اجلاس ، قصد داشت از این نشست برای همكاری كشورهای نوظهور استفاده كند تا با اهداف كاهش انتشار گازهای گلخانه ای پرتکاپو تر شوند. یا شاید او در تلاش بود تا یک شخصیت اصلی را در این جلسه ابراز کند - رئیس جمهور چین شی جین پینگ که سال گذشته اعلام کرد این کشور هدف خود را برای خنثی سازی کربن تا سال 2060 تعیین کرده است.

 

خوشبختانه برای بایدن ، شرکتهای آمریکایی با حداقل 400 شرکت با هدایت تیتانهای صنعتی مانند اپل (NASDAQ: AAPL) ، آلفابت (NASDAQ: GOOG ، GOOGL) ، مایکروسافت (NASDAQ: MSFT) با برنامه آب و هوایی تهاجمی خود در حال جلب توجه هستند. ، کوکاکولا (NYSE: KO) ، جنرال الکتریک (NYSE: GE) ، جنرال موتورز (NYSE: GM) ، ادیسون (NYSE: EIX) ، اکسلون (NASDAQ: EXC) ، جنرال الکتریک (NYSE: GE) و PG&E (NYSE: PCG) با امضای نامه ای پشتیبان از کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا 5030 زیر سطح 2005 تا سال 2030.

 

اگرچه پیشنهاد اولیه فقط سکته های گسترده ای را ارائه می دهد تا یک تجزیه و تحلیل دقیق ، اما هدف تهاجمی بایدن مشخصاً دستکش صنعت نفت و گاز را تعیین کرده است ، با این وجود سوخت های فسیلی بزرگترین منبع تولید گازهای گلخانه ای است.
 

نفت با وجود تخفیف 9 درصدی به دلیل بیماری همه گیر کرونا ، تا حد زیادی غالب ترین منبع انرژی در سراسر جهان است . با توجه به ارزیابی EIA که جهان در سال 2020 92.2 میلیون بشکه در روز (b / d) سوخت و سایر سوخت های مایع مصرف کرده است.

 

از آنجایی که بزرگترین آلاینده های جهان مانند ایالات متحده و چین با اهداف آب و هوایی خود تهاجمی تر می شوند ، بزرگترین شرکتهای نفت و گاز بیشترین مسئولیت انتشار گازهای گلخانه ای را بر عهده دارند و احتمالاً بیشترین گرما را احساس می کنند.

 

جالب است که بدانید 5 شرکت بزرگ نفت و گاز جهان (از نظر درآمد) از چین و اروپا هستند . با ایالات متحده غول های ExxonMobil (NYSE: XOM) ، Chevron Corp. (NYSE: CVX) و Marathon Oil (NYSE: MRO) به ترتیب در شماره های 6 ، 8 و # 9 پایین می آیند.

 

چین و آسیا احتمالاً تسلط نفت و گاز خود را بر سایر همتایان آمریکایی خود گسترش خواهند داد . با توجه به اینکه تحلیل اخیر وود مکنزی ، محقق انرژی ، پیش بینی کرده است که تقاضای نفت در منطقه آسیا و اقیانوسیه می تواند تا سال 2040 25 درصد در مقایسه با سطح 2019 افزایش یابد.

 

اخبار و مقاله های مرتبط:

 

در اینجا خلاصه ای از 5 شرکت بزرگ نفت و گاز در جهان وجود دارد.

 

شماره 1 China Petroleum & Chemical Corp. (Sinopec)

 

درآمد (2020): 407 میلیارد دلار
درآمد خالص (TTM): 5.1 میلیارد دلار
سرپوش بازار: 75.8 میلیارد دلار
کل بازده 1 ساله 4.9٪


شرکت نفت و شیمی چین (NYSE: SNP) ، معروف به سینوپک ، یکی از سه شرکت نفتی دولتی چین و بزرگترین شرکت نفت و گاز در آسیا و اقیانوسیه و جهان است که پس از پایان سال مالی 2019-2020 درآمد 407 میلیارد دلاری درآمد کسب می کند. همچنین این شرکت دومین شرکتی است که از نظر درآمد در صرافی های ایالات متحده لیست شده و تنها پشت Walmart (NYSE: WMT) قرار دارد.

 

عملیات Sinopec شامل اکتشاف نفت ، گاز ، پالایش و بازاریابی و همچنین تولید و فروش پتروشیمی ها است. محصولات این شرکت شامل بنزین ، گازوئیل ، نفت سفید ، سوخت جت ، لاستیک و رزین های مصنوعی و کودهای شیمیایی است.

 

سود سال مالی 2020 Sinopec 42٪ Y / Y کاهش یافت و به 5.1B رسید که کمترین میزان از سال 2015 به دلیل همه گیری جهانی کرونا و قفل گسترده است. با این حال ، این شرکت پیش بینی می کند که سال جاری بسیار بهتر باشد و می گوید که قصد دارد هزینه سرمایه را 24٪ به 25.55 میلیارد دلار افزایش دهد در حالی که میزان تولید پالایشگاه را با 5.5٪ امسال به 250 میلیون تن یا معادل 5 میلیون پوند در روز افزایش می دهد.

 

طبق گفته موسسه تحقیقات اقتصاد و توسعه Sinopec ، سینوپک می گوید چین در تلاش است تا سال 2025 با ظرفیت تصفیه 20 مگابایت در روز به بزرگترین تصفیه کننده روغن جهان تبدیل شود.

 

 

شماره 2 شرکت پتروچینا

 

درآمد (2020): 296.3 میلیارد دلار
درآمد خالص (TTM): 2.9 میلیارد دلار
سرپوش بازار: 111.4 میلیارد دلار
کل بازده 1 ساله عقب: -0.26٪


شرکت پتروچینا (NYSE: PTR) دومین شرکت بزرگ نفت و گاز جهان است که در حال حاضر دارایی های خود را در 30 کشور جهان نگهداری می کند. PetroChina - شاخه ذکر شده در بورس سهام شرکت ملی نفت چین متعلق به دولت چین - متخصص در عملیات نفت و گاز ، خدمات میدان نفتی ، مهندسی و ساخت و ساز نفت ، تولید تجهیزات ، خدمات مالی و توسعه انرژی های جدید میباشد .

 

PetroChina با هدف افزایش تولید داخلی طی 5 سال آینده و همچنین بهبود امنیت انرژی چین ، از برنامه های خود برای صرف 239 بیلیون یوان (37 میلیارد دلار) در هزینه های سرمایه ای سالانه - بالاترین میزان برای هر شرکت گاز و نفت در سطح جهان - رونمایی کرده است.

 

 

شماره 3 شرکت نفت عربستان (عربکو عربستان)

 

درآمد (TTM): 286.9 میلیارد دلار
درآمد خالص (TTM): 64.5 میلیارد دلار
سرپوش بازار: 1.9 تریلیون دلار
کل بازده 1 ساله عقب: 1.4٪


با سرپوش بازار 1.9 تریلیون دلار ، شرکت نفت عربستان یا آرامکو سعودی (TADAWUL: 2222) با ارزش ترین همراه نفت و گاز جهان است

 

 اما از نظر درآمد تنها سومین بزرگترین است. آرامکو با توجه به اینکه سهام آن در ایالات متحده تجارت نمی کند ، در این لیست غیر معمول است. با این حال ، با توجه به اینکه شرکت ملی نفت پیشرو (NOC) پادشاه اوپک ، عربستان سعودی است ، این یک بازیکن بسیار تأثیرگذار و مهم در صحنه انرژی جهانی است.


آرامکو بزرگترین شرکت تولید کننده نفت با کلیپ تولید روزانه 3.2 میلیون بشکه است و همچنین صاحب دومین ذخایر اثبات شده نفت خام بیش از 270 میلیارد بشکه در جهان است.

 

آرامکو به توافق رسیده است که 49٪ از سهام خطوط لوله انتقال نفت خود را به یک کنسرسیوم بین المللی به رهبری صندوق سرمایه داری مستقل ابوظبی Mubadala Investment و EIG Global Energy Partners با بیش از 12 میلیارد دلار بفروشد. این معامله نشان دهنده تلاش دیگری برای کسب درآمد از دارایی های عظیم نفتی عربستان سعودی است در حالی که این پادشاهی قصد دارد اقتصاد خود را متنوع کند.

 

عربستان سعودی سرمایه گذاری های تهاجمی در انرژی های تجدیدپذیر انجام داده و برنامه هایی را برای جلوگیری از تولید LNG به نفع هیدروژن اعلام کرده است. آرامکو سعودی همچنان تولید کننده نوسان اوپک است و در تلاش برای ایجاد تعادل در بازار ، تولید نفت را 1 میلیون بشکه در روز کاهش داده است.

 

 

شماره 4 Royal Dutch Shell Plc.

 

درآمد (TTM): 180.5 میلیارد دلار
درآمد خالص (TTM): - 21.7 میلیارد دلار
سرپوش بازار: 144.3 میلیارد دلار
کل بازده 1 ساله عقب: 8.4٪
بورس: بورس اوراق بهادار نیویورک


مستقر در هلند ، Royal Dutch Shell Plc. (NYSE: RDS.A) به عنوان یک شرکت نفت ، گاز و مواد شیمیایی یکپارچه فعالیت می کند.

 

شل در مورد چشم انداز بلند مدت نفت و گاز همچنان یکی از کم خوشبینترین شرکتهای Big Oil است. شل می گوید ما ممکن است از اوج تقاضای نفت گذشته باشیم و خود را برای یک بدترین حالت آماده می کند: تقاضا هیچوقت بهبود کامل نیست.

 

مدیرعامل شرکت بن ون بوردن به سرمایه گذاران گفته است: "من فکر می کنم بحرانی از این دست می تواند جامعه را به شیوه دیگری از تفکر سرمایه گذاری کند ، همانطور که توافق پاریس داشته است."

 

شل همچنین فاش کرده است که انتظار دارد 75٪ از ذخایر اثبات شده نفت و گاز آن تا سال 2030 و تقریباً همه آن تا سال 2050 به اتمام برسد.

 

شل به طور گسترده ای از تولید نفت و گاز و تبدیل به انرژی سبز ، از جمله رزرو میلیاردها دلار زیان به دلیل بازپرداخت های هنگفت دارایی ، دور می شود.

 

با توجه به اطلاعات روشن تر ، شل موفق شد سود تجارت و فروش محصولات خام و تصفیه شده خود را در سال 2020 با افزایش درآمد حاصل از بخش محصولات نفتی به 1.3 میلیارد دلار در سال گذشته به 2.6 میلیارد دلار برساند. شل به لطف سودآوری معاملات تجاری موفق شد علی رغم سقوط 87 درصدی سود ، در سیاه و سفید بماند.

 

 

شماره 5 BP Plc

 

درآمد (TTM): 180.4 میلیارد دلار
درآمد خالص (TTM): - 20.3 میلیارد دلار
سرپوش بازار: 82.3 میلیارد دلار
کل بازده 1 ساله عقب: 4.3٪

BP Plc (NYSE: BP) در سراسر جهان به تجارت انرژی مشغول است ، از جمله تولید و پالایشگاه نفت و گاز ، تجارت گاز طبیعی. سوخت های زیستی را ارائه می دهد و از طریق نیروگاه های بادی در دریا / دریا و امکانات تولید انرژی خورشیدی کار می کند.

 

مانند شل ، بازرگان تجارت BP نیز در طول بحران نفت تجارت پر سر و صدایی انجام داده است. در سال 2020 تقریباً 4 میلیارد دلار درآمد کسب کرده و تقریباً برابر با سود معاملات تجاری در سال 2019 بوده است. این سودها می توانست از نتایج کل سال شرکت با BP پشتیبانی کند. گزارش خسارت خالص 5.7 میلیارد دلاری ، به استثنای استعفای قبلی.

 

شرکت BP اخیراً با تولید و اکتشاف نفت کمتر تهاجمی شده است ، اما همچنان فعال تر از نمونه های شل است. یک هفته پیش ، این شرکت فاش کرد که نفت را در چشم انداز Puma West در آبهای عمیق خلیج مکزیک ایالات متحده کشف کرده است. داده های اولیه نشان می دهد که پتانسیل خوبی برای حجم تجاری هیدروکربن ها است. BP Puma West را با 50٪ سهام ، با Chevron (NYSE: CVX) و Talos Energy (NYSE: TALO) اداره می کند که هر یک 25٪ سهام دارند.

 

 

منبع : oilprice.com

0 نظر

ارسال نظر