تصفیه آب با ذرت !


تصفیه آب با ذرت !

آب تمیزتر از طریق ذرت

 

ذرت بهترین محصول کشاورزی آمریکا است و همچنین یکی از زیان آورترین محصولات آن است. تقریباً نیمی از محصول - ساقه ، برگ ، پوسته و لپه - پس از اینکه هسته ها از لپه جدا شد ، به عنوان زباله باقی می ماند. این مواد باقیمانده که به عنوان ذرت دفع شناخته می شوند ، به جز سوختن ، کاربردهای تجاری یا صنعتی کمی دارند. مقاله جدید مهندسان در UC Riverside روشی با مصرف انرژی برای بازگرداندن ذرت به اقتصاد را از طریق تبدیل آن به کربن فعال برای استفاده در تصفیه آب با ذرت توصیف می کند.

 

کربن فعال که به آن زغال فعال نیز گفته می شود ، ماده بیولوژیکی سوختگی است که برای ایجاد میلیون ها منافذ میکروسکوپی تحت درمان قرار گرفته و میزان جذب مواد را افزایش می دهد. این ماده کاربردهای صنعتی زیادی دارد که متداول ترین آنها برای فیلتر کردن آلاینده ها از آب آشامیدنی است.

 

Kandis Leslie Abdul-Aziz ، استادیار مهندسی شیمی و محیط زیست در کالج مهندسی UC Riverside's Marlan و Rosemary Bourns Engineering ، آزمایشگاهی را اداره می کند که با تولید مجدد مواد زائد مخرب مانند پلاستیک و زباله های گیاهی معروف به زیست توده به اقتصاد بازگرداند به کالاهای با ارزش تبدیل میکند.

 

عبدالعزیز می گوید : "من معتقدم که به عنوان مهندس باید در ایجاد رویکردهایی که زباله ها را به مواد ، سوخت و مواد شیمیایی با ارزش بالا تبدیل می کند ، پیشگام شویم ، که باعث ایجاد جریان های جدیدی می شود و آسیب های زیست محیطی ناشی از مدل ساخت و دفع امروزی را از بین می برد."

 

 

مرتبط:

 

کربن فعال چگونه تولید می شود ؟

کربن اکتیو چیست ؟

پارامترهایی که ظرفیت جذب کربن فعال را نشان میدهند

 

 

عبدالعزیز به همراه دانشجویان دکترا مارک گیل و تو نگوین و دانشجوی سابق UC Riverside ماریسا مورنو در کالج شهر ریورساید ، روش های تولید کربن فعال از ذرت دفع شده ذرت را با یکدیگر مقایسه کردند و دریافتند که فرآوری زیست توده با آب فشرده گرم ، فرآیندی شناخته شده است به عنوان کربناسیون هیدروترمال ، کربن فعال تولید شده که 98 درصد از آلاینده های وانیلین آب را جذب می کند.

 

کربونیزاسیون هیدروترمال در مقایسه با تجزیه در اثر حرارت آهسته ، یک بیوکره با سطح بالاتر و منافذ بزرگتر ایجاد می کند - فرایندی که ذخیره ذرت در افزایش دما برای مدت طولانی سوزانده می شود. وقتی محققان آبی را که از طریق کربن فعال به آن وانیلین اضافه شده بود فیلتر کردند ، ترکیب آن با سطح بزرگتر و منافذ بزرگتر کربن را قادر به جذب وانیلین بیشتر کرد.

 

گیل گفت: "یافتن برنامه های کاربردی برای منابع بیکار مانند دفع ذرت برای مقابله با تغییرات آب و هوایی ضروری است. این تحقیقات به صنعت زیست توده ارزش افزوده می دهد که می تواند اعتماد ما را به سوخت های فسیلی بیشتر کاهش دهد."

 

منبع : phys.org

0 نظر

ارسال نظر