پلی اوره و اطلاعات کاملی از این ماده


پلی اوره چیست ؟ همه چیز درباره این ماده

پلی اوره چیست ؟

 


پلی اوره ( در لفظ انگلیسی : Polyurea ) یا به عبارتی " پلی یوریا " نوعی پوشش با مقاومت شیمیایی و فیزیکی بالا در جهان می باشد. این ماده الاستومری است که از پلیمریزاسیون مرحله به مرحله حاصل می شود و شامل ترکیب یک رزین مصنوعی و مواد واکنش دهنده ایزوسیانات است. بنابراین ، واکنش یک قسمت ایزوسیانات با یک جز ترکیبی رزین از طریق روند رشد مرحله ای پلیمریزاسیون ، پلی اوره تولید می کند.

فرمولاسیون های مختلف رزین ها و ایزوسیانات ها می توانند زمان گیرش مطلوب ، مقاومت در برابر رطوبت ، رنگدانه ها ، خواص بازدارنده شعله و سایر ویژگی های منحصر به فرد را فراهم کنند.

یک پوشش ترکیبی ، پلی یوریا به نسبت از پیش تعیین شده در پلی اورتان مخلوط شده است. پوشش ترکیبی خصوصیات فیزیکی خاصی از پلی اوره خالص را با هزینه کمتری فراهم می کند.

 

ویژگی های منحصر به فرد پلی اوره چیست ؟


به دلیل خواص فیزیکی و دوام منحصر به فرد ، هیچ سیستم پوششی وجود ندارد که بتواند از همه لحاظ با موفقیت جایگزین پلی یوریا شود. با این حال ، الزامات آماده سازی سطح بسیار سختگیرانه است.

 

  1. پلی اوره از سطوح و سازه های چوبی ، بتونی و فولادی در برابر آسیب سایش و خوردگی محافظت می کند. این می تواند به حفظ ساختار رو به زوال بتن کمک کند و به ترمیم و سالم ماندن کانال ها کمک کند.
  2. در برابر خراش ها ، مواد شیمیایی ، روغن ها و نمک ها در کاربردهای کف و تجاری و صنعتی مقاومت می کند.
  3. همچنین می تواند با محافظت از ترک خوردگی و خراب شدن ، قایق ها و سایر شناورها را حفظ کند.

 

از مزایای پوشش های " پلی اوره " می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تنظیم بسیار سریع (زمان پخت به طور معمول 2 تا 5 دقیقه) بسته به فرمول بندی
  2. مقاومت در برابر سایش و خراش عالی
  3. مقاومت بسیار پایدار در برابر آب و هوا و شرایط محیطی
  4. ویژگی های بسیار مفید کشیدگی
  5. قابل استفاده در شرایط دمایی متغیر ، حتی در رطوبت بالا
  6. مقاومت در برابر حرارت پایدار تا 130 درجه سانتیگراد (266 درجه فارنهایت) و رتبه بندی کوتاه مدت 220 درجه سانتیگراد (430 درجه فارنهایت)
  7. ضخامت پوشش می تواند به خوبی کنترل شود
  8. اتصال بسیار موثر بر روی سطوح چوب ، سیمان ، بتن و فلزات که به درستی آماده شده اند
  9. مقاومت شیمیایی عالی
  10. امکان ویسکوزیته کم ، در نتیجه امکان مخلوط کردن و پاشش در دمای مطلوب فراهم می شود
  11. می توان برای مقاومت کششی بسیار بالا تا 4350 psi فرموله کرد

 

دوست دارید درباره پلی اوره سرد بدانید ؟ توصیه میکنیم لینک مرتبط را کلیک کرده و در مورد این محصول بخوانید.

 

پلی اوره

 

 چگونه پلی اوره آلیفاتیک از پلی اوره معطر متفاوت است؟


پلی اوره های حاصل از دی ایزوسیانات های معطر با حساسیت به نور ماورا بنفش (UV) متمایز می شوند.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا اشعه ماورا بنفش مصنوعی می تواند باعث بدتر شدن خصوصیات فیزیکی پلی یوریا و تغییر رنگ مانند تیره شدن و گچ زدن شود. پلی اوره معطر یک گزینه کم هزینه است اما به عنوان پوشش بالا مناسب نیست. می تواند برای استفاده در پوشش پایه مناسب باشد.

پلی اوره های حاصل از دی ایزوسیانات آلیفاتیک می توانند در برابر تغییر رنگ به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید مقاومت کرده و خواص فیزیکی آنها را حتی در شرایط قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش حفظ کنند.

آنها برای کاربردهای بیرونی بیشتر استفاده میشوند زیرا می توانند زیبایی را با ظاهری براق بهبود بخشند و می توانند در ضخامت های پایین فیلم حدود 30 آسیاب استفاده شوند. با این حال ، به دلیل پردازش پیچیده ای که دارند ، در مقایسه با پلی یوریا های معطر گران هستند.

 

    جهت اطلاعات بیشتر بخوانید:

    لیست گریدهای پلی اوره

     

    چشم انداز بازار پلی اوره چیست؟

     

    بازار پلی اوره


    اندازه بازار جهانی در سال 2015 برای تمام پوشش ها و رنگ ها 141.58 میلیارد دلار بود. از این تعداد ، پوششهای پلی یوریا بیش از 500 میلیون دلار بود که بخش ساخت و ساز 40٪ از سهم بازار را تشکیل می داد. مصرف جهانی پوشش پلی اوره در سال 2014 114.3 کیلو تن بوده است. اندازه بازار جهانی در سال 2017 برای پوشش های پلی یوریا به 684 میلیون دلار افزایش یافت.

    اندازه بازار پلی اوره به سرعت در حال رشد است ، تا حدی به دلیل تأیید آن به عنوان یک پوشش ترکیبی آلی کم فرار سازگار با محیط زیست (VOC کم). انتظار می رود که جایگزینی اپوکسی های ارزان تر و سایر پوشش ها توسط پوشش های پلی یوریا سازگار با محیط زیست باعث تقاضای پلی اوره شود. پیش بینی می شود سهم بازار جهانی تا سال 2025 به 1.48 میلیارد دلار دلار برسد و این رقم با CAGR 10.8٪ بین سالهای 2020 و 2025 خواهد بود.

    انتظار می رود محصولات پلی یوریا ترکیبی سهم عمده ای در اندازه بازار پلی اوره داشته باشند زیرا از قیمت کمتری برخوردار هستند و مقاومت در برابر سایش و چسبندگی خوبی به سطوح بتونی و فلزی دارند. با این حال ، ممکن است محصولات پلی اوره ترکیبی در مقایسه با پوشش های پلی یوریا خالص ، از نظر مقاومت در برابر رطوبت و همچنین مقاومت در برابر درجه حرارت بالا ، کم باشند.

    رشد سریعتر در کشورهای در حال توسعه با افزایش نیاز به حمایت از سرمایه گذاری در زیرساخت ها ، قطعات ماشین آلات ، تجهیزات و ابزارآلات می تواند به رشد تقاضا کمک کند. مقاومت بالاتر در برابر رطوبت و خاصیت تنظیم سریع پلی یوریا می تواند تقاضا برای استفاده از آن در آسترهای مهار ، پوشش های بالای سقف ، پل ها ، سازه های دریایی و پارکینگ های خودرو ایجاد کند.

    به تفکیک مناطق ، آمریکای شمالی سهم عمده بازار را در اختیار داشته است ، در حالی که انتظار می رود آسیا و اقیانوسیه به دلیل پروژه های زیربنایی با بودجه دولت در چین و هند و همچنین سرمایه گذاری خارجی در بخشهای مختلف اقتصاد ، رشد سریع تری نسبت به سایر مناطق داشته باشد.

     

    اینفوگرافیک پلی اوره

     

    ***************************************************************************

    شرکت فرایند انرژی تامین کننده و فعال در زمینه تولید پلی اوره با قیمت مناسب و کیفیت عالی می باشد. ما مرکز فروش پلی اوره هستیم.

     بدین منظور و برای تهیه این ماده با کارشناسان ما به شماره ۰۲۱۸۶۰۵۳۲۵۱ تماس بگیرید.

    ***************************************************************************

    مرتبط:

    مشاهده لیست کامل گرید های پلی اوره

    پلی اوره ۱۰۰٪ خالص ممبران جهت ضدآب کردن و پوشش دادن

     

    پلی اوره سرد

     

    منبع:

    https://www.corrosionpedia.com

     

    yun.ir/pgjj89https://tinyurl.com/rb2yentjshorturl.at/vEI47
    https://bit.ly/3puSyhWhttps://b2n.ir/b46343https://cutt.ly/pnQaiq3

     

     

    0 نظر

    ارسال نظر