طولانی ترین خط لوله نفت با گرمایش الکتریکی


طولانی ترین خط لوله نفت با گرمایش الکتریکی

داستان پشت طولانی ترین خط لوله نفت با گرمایش الکتریکی


اوگاندا برای ساخت طولانی ترین خط لوله نفت خام برقی که با گرمایش الکتریکی گرم می شود ، با تانزانیا یک قرارداد برجسته منعقد کرده است و در همکاری با فوق العاده نفتی فرانسوی توتال کار می کند. خط لوله صادراتی 1440 کیلومتری که پیش بینی می شود ظرف سه سال به اتمام برسد ، هزینه پیش بینی شده 3.5 میلیارد دلار است. این مسیر از غرب اوگاندا تا بندر تانگا در اقیانوس هند در تانزانیا ادامه خواهد یافت.

 

توافق روز یکشنبه اوگاندا و تانزانیا آغاز همکاری های اقتصادی بیشتر بین دو کشور در بخش انرژی و فراتر از آن است. دولت های دو ایالت امیدوارند که این معامله موجب افزایش 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری شود. پیش بینی می شود این پروژه بیش از یک میلیارد بشکه نفت خام از اوگاندا استفاده کرده و آنها را از یک موقعیت محصور در خشکی به یک بندر اصلی دریایی منتقل کند.

 

به منظور انتقال موثر روغن ، خط لوله گرم می شود تا ویسکوزیته بالای روغن اوگاندا را مدیریت کند. جریان شرق آفریقای شرقی ، بخشی از گروه انرژی برتر توتال ، در حال توسعه این پروژه است. انتظار می رود ساخت خط لوله موقعیت توتال را در منطقه آفریقا تثبیت کند.

 

( این مطلب را از دست ندهید : مقابله با آلودگی های نفتی در دریا )

 

استخراج نفت

 

تانزانیا کشوری تولیدکننده نفت نیست ، به این معنی که این خط لوله پتانسیل قابل توجهی برای توسعه صنعت واردات و صادرات نفت خود با همکاری اوگاندا ارائه می دهد. استخراج نفت در میدان نفتی Kingfisher انجام می شود ، که توسط شرکت ملی نفت فلات قاره چین با مسئولیت محدود (CNOOC) اداره می شود و میدان Tilenga ، توسط شرکت Total S.A.

 

شرایط برای رونق دوم شیل در حال رسیدن است در حالی که دو کشور در مورد گشودن پتانسیل نفت و چندین حوزه اقتصادی دیگر خوش بین هستند ، اما فعالان محیط زیست علاقه چندانی ندارند. بسیاری نگران هستند که خط لوله ممکن است اثرات مخربی بر محیط زیست بگذارد ، از جمله آسیب رساندن به منابع آب و تالاب ها به دلیل افزایش انتشار CO2.

 

( از علل آلودگی نشت نفت چیزی میدانید ؟ )

 

مزایای پروژه خط لوله

 

با این وجود ، مزایای قابل توجهی از پروژه قابل مشاهده است. انتظار می رود 1.7 میلیارد دلار کار برای شرکت های دو کشور در مرحله ساخت انجام شود. علاوه بر این حسن رئیس جمهور تانزانیا اظهار داشت: "این پروژه برای کشورهای منطقه درآمد کسب خواهد کرد و بیش از 10 هزار شغل ایجاد خواهد شد".

 

این پروژه پس از چندین سال توقف از زمان کشف اولیه روغن تجاری توسط Tullow Oil Plc صورت گرفت. تولو امیدوار بود که از اوایل سال 2015 صادرات خود را آغاز کند اما سرانجام سهام خود را در میادین نفتی این کشور فروخت و توتال و CNOOC را برای توسعه صنعت صادرات نفت اوگاندا ترک کرد.

 

مسائلی مانند موقعیت جغرافیایی خط لوله و همچنین نگرانی های مربوط به مالیات ، توسعه آن را به تاخیر انداخت. تا به امروز ، 6.5 میلیارد بشکه نفت در اوگاندا کشف شده است که نشان دهنده پتانسیل قفل نشده منابع انرژی طبیعی این کشور است. انتظار می رود خط لوله جدید حدود 230،000 بشکه در روز ظرفیت حمل و نقل داشته باشد و درنهایت بخش صادرات انرژی کشور توسعه یابد.

 

رئیس جمهور اوگاندا ، موسنی توضیح داد که "این خط لوله ممکن است یک پروژه بسیار مهم باشد که می تواند در دراز مدت به کل منطقه خدمت کند. ما می توانیم یک خط لوله برگشت برای انتقال گاز از تانزانیا به اوگاندا و کل منطقه ایجاد کنیم".

 

( جالب : اسفنج هوشمند جدید برای پاکسازی نشت نفت )

 

امید این است که خط لوله برای گسترش انرژی به سودان جنوبی و جمهوری دموکراتیک کنگو از طریق تأسیسات بهبود یافته نفتی که انتظار می رود از طریق این پروژه توسعه یابد ، فراتر از تانزانیا گسترش یابد. پیش بینی می شود با احداث خط لوله عظیم ، اوگاندا به عنوان یک صادر کننده نفت و همچنین توسعه اقتصاد انرژی کشورهای منطقه شرق آفریقا ، روی نقشه قرار گیرد.

0 نظر

ارسال نظر