تغییرات آب و هوایی / تغییر اقلیم


تغییرات آب و هوایی / تغییر اقلیم

علم تغییرات آب و هوایی توضیح می دهد : حقایق ، شواهد و اثبات

 

علم تغییر اقلیم از آنچه تصور می کنید محکم تر و مورد توافق است. اما دامنه موضوع و همچنین اطلاعات غلط زیاد ، تفکیک واقعیت از ماجرا را دشوار می کند. در اینجا ، ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا نه تنها دقیق ترین اطلاعات علمی ، بلکه توضیحی درباره نحوه شناختن به شما ارائه دهیم.

 


از کجا بدانیم که تغییرات آب و هوایی واقعاً اتفاق می افتد؟

 

تغییرات آب و هوایی غالباً به عنوان پیش بینی مدلهای پیچیده رایانه ای بیان می شود. اما مبنای علمی تغییرات آب و هوایی بسیار گسترده تر است و مدل ها در واقع تنها بخشی از آن هستند (و برای آنچه ارزش دارد ، به طرز شگفت انگیزی دقیق هستند).

 

 

گازهای گلخانه ایی

 

بیشتر از یک قرن است که دانشمندان فیزیک اساسی را متوجه شده اند که چرا گازهای گلخانه ای مانند دی اکسید کربن باعث گرم شدن می شوند. این گازها فقط بخش کوچکی از اتمسفر را تشکیل می دهند اما با به دام انداختن مقداری از گرمای سیاره قبل از فرار از آن در فضا ، کنترل بسیار گسترده ای بر آب و هوای زمین اعمال می کنند. این اثر گلخانه ای مهم است: به همین دلیل یک سیاره بسیار دور از خورشید دارای آب مایع و حیات است!


با این وجود ، در طول انقلاب صنعتی ، مردم شروع به سوزاندن ذغال سنگ و سایر سوخت های فسیلی برای کارخانه های تولید برق ، کارخانه های ذوب و ماشین های بخار کردند. که باعث می شود گازهای گلخانه ای بیشتری به جو وارد شود. از آن زمان تاکنون ، فعالیت های انسانی کره زمین را گرم می کند.


ما می دانیم که این واقعیت به لطف تعداد زیادی از شواهد درست است که با اندازه گیری دما در ایستگاه های هواشناسی و کشتی ها از اواسط دهه 1800 شروع می شود. بعدها ، دانشمندان ردیابی دمای سطح را با ماهواره ها شروع کردند و به دنبال سرنخ هایی درباره تغییر آب و هوا در پرونده های زمین شناسی شدند. این داده ها همه با هم یک داستان را روایت می کنند: زمین داغتر می شود.

 

 

افزایش میانگین دمای کره زمین


میانگین دمای کره زمین از سال 1880 تاکنون 2.2 درجه فارنهایت یا 1.2 درجه سانتیگراد افزایش یافته است که بیشترین تغییرات در اواخر قرن 20 اتفاق افتاده است. مناطق خشکی بیش از سطح دریا و قطب شمال بیشترین گرم شدن را داشته است - بیش از 4 درجه فارنهایت از دهه 1960 تاکنون. شدت دما نیز تغییر کرده است.

 

این گرمایش در تاریخ اخیر زمین شناسی بی سابقه است. یک تصویر مشهور ، که برای اولین بار در سال 1998 منتشر شد و اغلب اوقات آن را نمودار چوب هاکی می نامند ، نشان می دهد که قبل از گردش شدید به سمت بالا (تیغه) ، درجه حرارت برای قرن ها نسبتاً ثابت باقی مانده است. این بر اساس داده های حلقه های درخت ، هسته یخ و سایر شاخص های طبیعی است. و تصویر اساسی ، که دهه ها مورد بررسی دقیق دانشمندان آب و هوا و مخالفان قرار گرفته است ، نشان می دهد زمین امروز گرمتر از حداقل 1000 سال گذشته و احتمالاً بسیار طولانی تر است.

 

در حقیقت ، دمای سطح در واقع مقیاس واقعی تغییرات آب و هوایی را پوشانده است ، زیرا اقیانوس 90 درصد از گرمای محبوس شده توسط گازهای گلخانه ای را جذب کرده است. اندازه گیری هایی که طی شش دهه گذشته توسط اکتشافات اقیانوس شناسی و شبکه های سازهای شناور جمع آوری شده است ، نشان می دهد که هر لایه از اقیانوس در حال گرم شدن است. طبق یک مطالعه ، اقیانوس بین سالهای 1997 تا 2015 به اندازه 130 سال قبلی گرما جذب کرده است.


ما همچنین می دانیم که تغییر اقلیم در حال رخ دادن است زیرا اثرات آن را در همه جا می بینیم. در حالی که سطح دریا افزایش می یابد صفحات یخ و یخچال های طبیعی در حال کاهش هستند. یخ دریای قطب شمال در حال ناپدید شدن است. در بهار ، برف زودتر ذوب می شود و گیاهان زودتر گل می دهند. حیوانات در حال حرکت به ارتفاعات و عرض های جغرافیایی بالاتر برای یافتن شرایط خنک تر هستند. خشکسالی ، سیل و آتش سوزی همه شدیدتر شده اند. مدل ها بسیاری از این تغییرات را پیش بینی کرده اند ، اما مشاهدات نشان می دهد که اکنون در حال تحقق هستند.

 

این مقاله ادامه دارد ... 

 

منبع : نیویورک تایمز

0 نظر

ارسال نظر