عملیات اسیدشویی کندانسور واحد ۳۰۵ مگاواتی اهواز


اسیدشویی کندانسور واحد ۳۰۵ مگاواتی نیروگاه رامین اهواز با استفاده از مواد ساخت داخل

اسیدشویی نیروگاه اهواز با اسید کلریدریک

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : اسماعیل جمال پور سرپرست امور بهره برداری شیمی فاز یک و ۲ نیروگاه رامین اهواز گفت: متخصصان بومی نیروگاه توانستند پس از تحقیقات متعدد و آنالیز‌های تخصصی برای اولین بار اقدام به استفاده از ممانعت کننده خوردگی ساخت داخل در عملیات اسیدشویی کندانسور واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۳ همراه با اسید کلریدریک کنند.

او با بیان اینکه کندانسور یکی از اصلی‌ترین تجهیزات در سیکل نیروگاه‌های بخار است که با ایجاد خلاء باعث بهبود راندمان حرارتی شده و نقش زیادی در پایداری واحد و میزان تولید انرژی برق ایفاء می‌کند، افزود: رسوب املاح موجود در آب در طول زمان منجر به تشکیل لایه رسوبی درون لوله‌های کندانسور می‌شود که این موضوع باعث جلوگیری از انتقال حرارت در لوله‌های کندانسور و کاهش خلاء و در نهایت باعث کاهش در تولید انرژی برق خواهد شد.

جمال پور هدف از اسیدشویی را پیشگیری از بروز مشکلات فنی و جلوگیری از کاهش تولید همزمان با تعمیرات میان دوره‌ای این واحد عنوان کرد و اظهار داشت: استفاده از اسیدکلریدریک در این پروژه سبب سرعت بخشیدن به انحلال مواد رسوب شده در این ماده شیمیایی می‌شود.

سرپرست امور بهره برداری شیمی فاز یک و ۲ نیروگاه رامین اهواز با بیان اینکه تولید این مواد شیمیایی با تلاش شرکت‌های ایرانی انجام شده است، ادامه داد: اثرگذاری بالا به منظور حذف رسوبات، کاهش خرید این مواد شیمیایی و حذف تامین کنندگان خارجی از دیگر مزیت های استفاده از این ماده به منظور حذف رسوبات و رفع مسدودی لوله‌های کندانسور به شمار می‌رود.

این مقام مسئول به نتایج حاصل از این پروژه در یک شاخه از لوله‌های کندانسور پرداخت و میزان انحلال رسوب بعد از اسیدشویی را ۸۴ درصد و در شاخه دیگر ۶۲ درصد اعلام کرد و بیان داشت: بازدهی مطلوب استفاده از این ماده شیمیایی نسبت به استفاده از سایرمواد شیمیایی همچون اسید سیتریک بیشتر است.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت یک هزار و ۸۵۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز مردم و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفاء می‌کند.

 

مرتبط:

خدمات اسید شویی شرکت فرایند انرژی

اسیدشویی چیست ؟ فرایند کار,‌ معایب و مواردی که استفاده میشود

 

لینک کوتاه:

https://b2n.ir/n39404

 

منبع:

http://www.raminpower.ir/

0 نظر

ارسال نظر