روسیه پس از نشت نفت قطب شمال ، وضعیت اضطراری را اعلام کرد.


روسیه پس از نشت نفت قطب شمال ، وضعیت اضطراری را اعلام کرد.

نشت نفت قطب شمال

نشت بیش از 20،000 تن گازوئیل در سیبری ، گفته می شود یکی از بدترین حوادث این کشور است. نشت بزرگ نفت رودخانه ای را قرمز و به سمت اقیانوس روانه کرد.

ولادیمیر ولادین پوتین ، رئیس جمهور روسیه ، پس از آنکه یک نشت بزرگ نفت رودخانه را قرمز کرد و تهدید ی برای محیط قطب شمال بود, در منطقه ای در شمال سیبری وضعیت اضطراری را اعلام کرد ، 

بیش از 20 هزار تن گازوئیل جمعه گذشته و پس از فرو ریختن مخزن سوخت در نیروگاه ، به رودخانه آمبارنایا در نزدیکی شهر نوریلسک نشت کرد.  Norilsk Nickel ، صاحب این کارخانه ، در بیانیه ای گفت که ذوب شدن یخ زدگی باعث از بین رفتن یکی از ستون های مخزن شده است. نفت بیش از هفت مایل از محل نشت کرد.

الكسی كنیژنیكوف از گروه محیط بان WWF روسیه گفت كه نشت نفت قطب شمال یكی از بزرگترین نشتهای نفتی در تاریخ معاصر روسیه است. در بیانیه ای ، گرینپیس روسیه تخلیه را با نشت نفتکش اکسون والدز در آلاسکا در سال 1989 مقایسه کرد.

کمیته تحقیقات روسیه تحقیقات جنایی را آغاز و مدیر گیاه ، ویاچسلاو استاروستین را بازداشت کرد.

آقای پوتین اظهار داشت  از اینكه فقط روز یكشنبه از نشت نفت مطلع شده عصبانی شده و پس از اعلام وضعیت اضطراری در روز چهارشنبه ، مقامات شركت را در كنفرانس ویدیویی كه بصورت مستقیم پخش می شد ، نكوهش كرد.

"چرا آژانس های دولتی فقط دو روز پس از واقعیت از نشت نفت مطلع شدند؟" آقای پوتین گفت. "آیا ما می خواهیم در مورد شرایط اضطراری از رسانه های اجتماعی یاد بگیریم؟"

آقای پوتین گفت که از بازرسان می خواهد تا نشت نفت را بررسی کنند تا ارزیابی واضحی از واکنش مقامات در برابر حادثه انجام دهند.

Norilsk Nickel بزرگترین تولید کننده پلاتین و نیکل در جهان است و این شرکت با فاجعه های زیست محیطی بیگانه نیست. وی در سال 2016 مسئول یک "رودخانه خون" بود.

بوم های مهار ویژه برای جلوگیری از ورود نشت به دریاچه مجاور پیازینو و پس از آن دریای کارا ، بخشی از اقیانوس منجمد شمالی ، در رودخانه Ambarnaya نصب شدند.

النا پانووا ، معاون وزیر منابع ملی و محیط زیست روسیه ، روز پنجشنبه در جریان یک کنفرانس خبری آنلاین گفت که بازیابی اکوسیستم محلی حداقل 10 سال طول می کشد و این همان ابراز عقاید دوستداران محیط زیست روسیه است.

سرگئی Verkhovets ، هماهنگ کننده پروژه های قطب شمال برای WWF روسیه ، در بیانیه ای گفت: "این حادثه منجر به عواقب فاجعه بار شد و ما برای سالهای آینده شاهد عواقب آن خواهیم بود. وی افزود : ما در مورد ماهی های مرده ، پرهای آلوده پرندگان و حیوانات مسموم صحبت می کنیم.

این نشت باعث یادآوری نشتی عظیم نفت در منطقه کومی قطب شمال روسیه در سال 1994 شد. در آن حادثه ، یک خط لوله پاره شده حداقل دو میلیون بشکه روغن داغ ریخت و یخ زدگی شکننده را خیس کرد.

 

شما میتوانید مقالات مربوط به آلودگی نفتی را از این لینک بخوانید.

 

0 نظر

ارسال نظر