راه حلی جدید برای ایمن سازی نفتکش کنار یمن


راه حلی  جدید برای ایمن سازی نفتکش کنار یمن

راه حلی  جدید برای ایمن سازی نفتکش کنار یمن

سازمان ملل اعلام کرده است که شورشیان حوثی موافقت کرده اند که به مأموریت سازمان ملل متحد اجازه بازرسی و ایمن سازی یک نفتکش متروکه در سواحل دریای سرخ یمن را بدهند.

FSO Safer مملو از بیش از یک میلیون بشکه نفت خام است و کارشناسان نسبت به فاجعه زیست محیطی در صورت جدا شدن کشتی هشدار داده اند.

از آغاز جنگ داخلی ویرانگر یمن ، پنج سال پیش ، این نفتکش عملاً هیچگونه تعمیراتی نداشته است.

سخنگوی سازمان ملل ، استفان دوژاریک گفت که کار می تواند اوایل سال آینده آغاز شود.

شورشیان در ماه ژوئیه به توافق نامه ای رسیدند که یک تیم سازمان ملل به نفتکش دسترسی داشته باشد ، اما این تصمیم هرگز عملی نشد

آقای دوجاریک گفت که توافق نامه جدید که روز شنبه در نامه رسمی حوثی ها اعلام شد ، رسمی تر خواهد بود و "نشان دهنده یک گام مهم به جلو در این کار مهم است".

نفتکش FSO Safer ۴۵  سال است که در حدود 60 کیلومتری شمال بندر حدیده تحت کنترل شورشیان لنگر انداخته است که یک منبع نجات مهم برای کمک به بیشتر مردم یمن است.

سازمان ملل بارها خواستار اقدام برای جلوگیری از نشت نفت از کشتی زنگ زده شده است ، که نه تنها زندگی دریایی را در دریای سرخ ویران می کند ، بلکه می تواند معیشت مردم محلی را نیز از بین ببرد و تحویل کمک را مختل کند.

اما حصول اطمینان از یک راه حل طولانی مدت با اختلاف در مورد روغن موجود در کشتی پیچیده شده است ، که حوثی ها اصرار دارند که باید بتوانند آن را بفروشند.

با این حال گفته می شود که سازمان ملل متحد در حال بحث در مورد تقسیم عواید حوثی ها و دولت یمن است که تحت حمایت ائتلاف کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی است.

گزارش شده است که جنگ داخلی یمن باعث کشته شدن بیش از 100000 نفر و تحریک آنچه سازمان ملل متحد می گوید بدترین بحران انسانی جهان است.

0 نظر

ارسال نظر