دانمارک تصمیم دارد تمام اکتشافات جدید نفت و گاز را پایان دهد.


دانمارک تصمیم دارد تمام اکتشافات جدید نفت و گاز را پایان دهد.

پایان تمام اکتشافات جدید نفت و گاز در دانمارک

دانمارک به عنوان بخشی از یک طرح گسترده تر برای جلوگیری از استخراج سوخت های فسیلی تا سال 2050 ، به تمام اکتشافات جدید نفت و گاز در دریای شمال پایان می دهد.

دولت این کشور همچنین موافقت كرد كه آخرین دور صدور مجوز در روز پنجشنبه را كه به شركت ها اجازه جستجوی نفت و گاز را می دهد ، لغو كند.

وزیر اقلیم دانمارک گفت: "ما در حال پایان دادن به دوران فسیل هستیم." گرینپیس دانمارک این اعلامیه را "لحظه آبخیز" توصیف کرد. با این حال ، پس از آنکه توتال فرانسه در ماه اکتبر کنار کشید و تنها یک متقاضی دیگر باقی ماند ، آخرین مرحله صدور مجوز در این کشور با عدم اطمینان روبرو بود.

در حال حاضر دانمارک بزرگترین تولید کننده نفت در اتحادیه اروپا است ، اگرچه تولید آن بسیار کمتر از کشورهای غیر اتحادیه اروپا نروژ یا انگلیس است.

براساس تجزیه و تحلیل غول نفتی انگلیس BP ، در سال 2019 103000 بشکه در روز پمپ می کند 55 سکو حفاری در سرزمین آن ، در 20 میدان نفت و گاز وجود دارد. وزیر امور اقلیم دانمارک ، دان یورگنسن روز پنجشنبه گفت: "ما بزرگترین تولید کننده نفت اتحادیه اروپا هستیم و بنابراین این تصمیم در سراسر جهان طنین انداز خواهد شد." بر اساس تخمین های وزارت انرژی ، هزینه این تصمیم حدود 13 میلیارد کرون (1.1 میلیارد پوند) برای دانمارک هزینه خواهد داشت.

دانمارک به عنوان یکی از بلند پروازانه ترین اهداف آب و هوایی جهان در نظر گرفته شده است. هدف آن کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از سطح 1990 تا 70٪ تا سال 2030 و همچنین رسیدن به انتشار صفر خالص تا سال 2050 است – که هر دو این اهداف در قانون تصویب شده است.

( این خبر را از دست ندهید :‌ تقاضای نفت )

0 نظر

ارسال نظر