3 راه برای نجات زمین


3 راه برای نجات زمین

آیا می توان زمین را نجات داد؟

پاسخ این است که "بله" ، با ۳ راهکاری که در این متن خواهید خواند.

ما نباید سرنوشت تاریکی و هلاکت برای زمین را بپذیریم. این یک پیام امیدوار کننده است ، اما تنها درصورتی که با اضطرار زیاد اقدام کنیم.

در تحقیقات اخیر ، منتشر شده از The Nature Conservancy ، دانش ما را به راهی بهتر برای ایجاد آینده ای پایدارتر و امیدوارتر برای زمین نشان می دهد.

آینده ای که در آن تغییرات آب و هوایی فاجعه بار از بین رفته است در حالی که ما هنوز در حال توسعه جهان در حال توسعه هستیم. آینده ای که در آن می توانیم 10 میلیارد نفر را در سراسر جهان تغذیه کنیم و آب آشامیدنی تمیزتر و فراوان تری تأمین کنیم و در عین حال از زمین های حیات بخش ، دریاچه ها و رودخانه ها محافظت کنیم.

آینده ای که در آن قلب وحشی طبیعت همچنان از طریق حیات وحش سالم و مناظر باشکوه می تپد در حالی که شهرهای ما با هماهنگی با طبیعت تقویت می شوند.

آینده ای که در آن مردم و طبیعت با هم رشد می کنند. علم به ما نشان می دهد که این چشم انداز از آینده قابل دستیابی است و ما باید با هم متحد شویم و تمام تلاش خود را برای تعیین اولویت های بزرگ که این چشم انداز را به واقعیت تبدیل می کند ، قرار دهیم.

 

3 راه برای نجات زمین

اکنون در اوج خطر هستیم اما اگر راهی را که علم به ما نشان می دهد دنبال کنیم ، می توانیم تقریباً همه انواع زیستگاه ها را در سرتاسر جهان نجات دهیم. این یک پیروزی بزرگ برای حیات وحش ، پرندگان ، گیاهان ، حشرات و تنوع زندگی است که دنیای طبیعی ما را به چنین گنجی تبدیل کرده است.

جهت نجات زمین اقدامات فوری باید انجام شود و ما باید از فرصت های بی سابقه برای تغییر مسیر تاریخ استفاده کنیم. جامعه بین الملل در حال آماده سازی برای انتخاب مسیرهای تعیین کننده برای آینده ، با توافقات یک بار در زندگی است که قدرت جلوگیری از تغییرات آب و هوایی فاجعه بار و حفظ تنوع زیستی بر روی زمین را دارد.

اکنون می تواند دهه ای باشد که کره زمین را نجات می دهیم. اما ما باید وعده ها ، سیاست ها و تلاش های مشترک لازم را برای محافظت از طبیعت در برابر فروپاشی دنبال کنیم.

در اینجا سه روش اصلی وجود دارد که ما باید "تجارت به طور معمول" را به پایان برسانیم و برای پیشبرد حفاظت از آن جسورانه عمل کنیم. گرافیک تعاملی ما درباره تأثیر بزرگی که این راه حل ها می توانند بخوانند را بخوانید یا آنها را بررسی کنید.

 

1. در زمین های کمتر غذای بیشتری تولید کنید.

مسئله:

کشاورزی امروزه ، بزرگترین منبع تبدیل زمین است و باعث از بین رفتن جنگل ها می شود که تغییرات آب و هوایی را بدتر می کند. کشاورزی  70 درصد از منابع آب شیرین جهان را استفاده می کند و متکی به روش های کودی است که آبهای ما را آلوده می کند. با افزایش نیاز به تغذیه یک میلیارد نفر دیگر ، گسترش کشاورزی می تواند زیستگاه ها را ویران کند ، حتی کربن بیشتری در جو آزاد کند و رودخانه ها را خشک کند.

راه حل :

مواد غذایی را در جایی تولید کنید که احتمال رشد آن بیشتر باشد و در آن آب و زمین کمتری مصرف شود.

نحوه اقدام در حال حاضر:
ما در حال تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره ای و پتانسیل عملکرد محلی هستیم تا مشخص کنیم که در آن کشاورزی سویا و دامداری می تواند بدون تخریب طبیعت گسترش یابد. این رویکرد به ویژه در منطقه سرادو برزیل ، جایی که نیمی از زیستگاه های طبیعی قبلاً به گیاهان زراعی و مرتعی تبدیل شده است ، بسیار حیاتی است.

همکاری با کشاورزان در مورد روش های پایدار می تواند به نجات آنچه از ساوانای غنی Cerrado باقی مانده است کمک کند.

 

2. ماهیگیری بیش از حد را از بین ببرید

مسئله:
صید بی رویه و مدیریت ضعیف شیلات نه تنها برای گونه های ماهی که تا مرز فروپاشی پیش می روند ویرانگر است,بلکه با به هم زدن تعادل تمام زندگی دریا ، شبکه های غذایی و اکوسیستم اقیانوس را به خطر می اندازد.

و میلیاردها انسان را که به غذای دریایی به عنوان منبع مهم معیشتی و پروتئین حیوانی اعتماد می کنند تهدید می کند. بدون تغییرات جدی ، 84 درصد از ذخایر ماهی جهان در طول زندگی ما به خطر می افتد.

راه حل :
روشهای ماهیگیری را اصلاح کنید. بنابراین در آینده اقیانوسهای ما می توانند فراوانتر و سالم تر باشند.

نحوه اقدام در حال حاضر:
ما در حال کار آسان و مقرون به صرفه برای ماهیگیران هستیم تا از داده ها برای مدیریت پایدارتر صیدهایشان استفاده کنیم. همانند نرم افزار تشخیص تصویر ، فناوری FishFace که در اندونزی پیشگام آن هستیم ، از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای شناسایی گونه های ماهی و ردیابی تعداد آنها استفاده می کند تا ماهیگیران بتوانند از صید زیاد یا نوع اشتباه جلوگیری کنند.

 

3. انرژی پاک را افزایش دهید

مسئله:
تغییر آب و هوا جدی ترین تهدیدی است که امروز سیاره ما با آن روبرو است. برای جلوگیری از آسیبهای فاجعه بار باید میزان انتشار کربن را کاهش دهیم. اگر اصولاً به سوخت های فسیلی سنتی پایبند باشیم ، دستیابی به این اهداف انتشار غیرممکن است.

راه حل :
85 درصد از انرژی جهان را به منابع سوخت غیر فسیلی منتقل کنید و در استراتژی هایی مانند جنگل کاری مجدد که دی اکسید کربن را جذب می کند سرمایه گذاری کنید.

نحوه اقدام  در حال حاضر:
ما در حال حمایت از مقرراتی هستیم که اجازه می دهد زمین های استخراج سابق برای انرژی خورشیدی و باد دوباره مورد استفاده قرار گیرند. ده ها هزار جریب سایت معدن تخریب شده در حوزه بزرگ نوادا اکنون برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر در دسترس است. با هدف قرار دادن زمین های آشفته ، توربین های جدید و صفحات خورشیدی نیازی به تخریب زیستگاه طبیعی ندارند

ما واقعاً قدرت ساخت آینده ای را داریم که در آن طبیعت و مردم می توانند با هم رشد کنند.

یک مسیر پایدارتر امکان پذیر است. اما باید افراد ، دولت ها ، شرکت ها و جوامع سراسر دنیا را این زمینه اقدام کنند.

امروز تعهد کنید. وقتی با رهبران سراسر جهان در میز هستیم ، این قدرت بزرگی به ما می دهد تا نشان دهیم چند نفر با ما هستند.

0 نظر

ارسال نظر