تصفیه فاضلاب آلوده به نفت


تصفیه فاضلاب آلوده به نفت

تصفیه فاضلاب آلوده به نفت

تصفیه فاضلاب آلوده به نفت با فناوری جدید به طور موثر محصولات نفتی را از آب حذف می کند و آب را تقریباً تصفیه میکند. (غلظت تخلیه روغن در آب تصفیه شده حدود 0.2 میلی گرم در لیتر است). با توجه به کارایی ، این فناوری بسیار ارزان تر از گزینه های فعلی موجود در بازار است.

فناوری تمیز کردن فاضلاب ایجاد شده در دانشگاه صنعتی Kaunas (KTU) ، لیتوانی به طور موثر محصولات نفتی را از آب پاک می کند و باعث می شود تقریباً آب بدون آلودگی باشد (غلظت تخلیه روغن در آب تصفیه شده حدود 0.2 میلی گرم در لیتر است). با توجه به کارایی ، این فناوری بسیار ارزان تر از گزینه های فعلی موجود در بازار است.

اگرچه این مقررات از کشوری به کشور دیگر اندکی متفاوت است ، اما به طور عمده در اروپا و آمریکا تخلیه روغن در آب باید 5 میلی گرم در لیتر برای تخلیه آبهای سطحی و محیط آب داشته باشد. اگرچه حیات دریایی می تواند در این درجه از آلودگی زنده بماند ، اما فرآورده های نفتی به موجوداتی منتقل می شوند که بر سلامتی آنها تأثیر می گذارد و مواد سمی را بیشتر به اکوسیستم منتقل می کنند.

دانشیار ویکتوراس رائیس ، محقق دانشکده فناوری شیمی KTU می گوید: "پس از تصفیه با فناوری ما ، فاضلاب صنایع نفتی که به دریا رهاسازی می شوند نه تنها از نظر قانونی مطابقت دارند ، بلکه تقریباً تمیز هستند."

فن آوری تصفیه فاضلاب بیولوژیکی توسعه یافته در KTU از میکروارگانیسم ها یی استفاده می کند که می توانند با محیط خاصی سازگار شده و تخمیرها را برای هضم فرآورده های نفتی تبدیل کرده و آنها را به CO2 و H2O تبدیل کنند.

این فناوری با موفقیت در شرکت انتقال روغن لیتوانیایی Klaipėdos Nafta پیاده سازی شده است. در حال حاضر ، این ماده در حال اصلاح است تا در سایر زمینه های فعالیتی که به طور بالقوه به آلودگی آلی متصل هستند ، مانند صنایع غذایی ، شیمیایی ، صنایع کشاورزی استفاده شود.

به گفته محقق KTU ، چالش اساسی اطمینان از پایداری میکروارگانیسم ها ی مورد استفاده در فناوری تصفیه آب است: کشت آنها بسیار دشوار است و از دست دادن آنها بسیار آسان است.

ویکتوراس رائیس می گوید: "راز ما این است که ما راهی برای نگهداری این میکروارگانیسم ها در سیستم پیدا کرده ایم ، بنابراین آنها ترک نمی شوند. به لطف این ، فناوری ما بسیار پایدار و بسیار قابل اعتماد است ، اساساً غیر قابل تخریب است."

این فناوری که در حال حاضر KTU اختراع کرده 160 متر مکعب در ساعت آب را تمیز می کند. برای استفاده در مناطق حساس زیست محیطی ، برای تصفیه فاضلاب تولید روغن و تصفیه خانه ، آب بالاست ، رواناب های شستشوی ماشین ها و پارکینگ ها و هر فاضلاب آلوده به نفت حاوی ترکیبات تنظیم شده قانونی و سمی ترین و ماندگارترین ترکیبات آماده است.

0 نظر

ارسال نظر