میزان بالای مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در شهرهای بزرگ


میزان بالای مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در شهرهای بزرگ

آمار مرگ و میر آلودگی هوا

 

آلودگی هوا در سال گذشته باعث مرگ 160،000 تن در شهرهای بزرگ شد !

یک گروه محیط زیست روز پنجشنبه گفت ، آلودگی جدی باعث ایجاد 160،000 مرگ زودرس در پنج شهر پرجمعیت جهان در سال گذشته شد. حتی در برخی از مناطق به دلیل قفل شدن ویروس کرونا ، کیفیت هوا بهبود یافت.

دهلی نو ، آلوده ترین پایتخت زمین ، که در آن حدود 54000 مرگ و میر ناشی از ذرات خطرناک PM2.5 ناشی از هوا رخ داده است ، بدترین آسیب دیدگان بودند.

بر اساس این گزارش ، در توکیو ، این رقم 40،000 بود و بقیه در شانگهای ، سائو پائولو و مکزیکو سیتی پخش شد ، که تأثیر مواد PM2.5 میکروسکوپی تولید شده توسط سوزاندن سوخت های فسیلی را بررسی کرد.

آویناش چانچال ، مبارز آب و هوا در Greenpeace India گفت: "وقتی دولت ها زغال سنگ ، نفت و گاز را به جای انرژی پاک انتخاب می کنند ، سلامتی ما است که هزینه آن را می پردازد."

ذرات PM2.5 برای بدن مضرترین هستند. آنها به قلب و ریه ها آسیب می رسانند و احتمال حملات شدید آسم را افزایش می دهند.

برخی مطالعات ارتباط PM2.5 را با خطر بالاتر مرگ ناشی از Covid-19 مرتبط دانسته اند.

در این گزارش از ابزاری آنلاین استفاده شده است که با استفاده از داده های کیفیت هوا از سایت مانیتورینگ IQAir و ترکیب آن با مدل های ریسک علمی و همچنین داده های مربوط به جمعیت و سلامت ، تأثیر PM 2.5 را تخمین می زند.

این ابزار همکاری بین Greenpeace ، IQAir و مرکز تحقیقات انرژی و هوای پاک است.

علی رغم تعداد بالای مرگ و میرها ، وجود ویروس کرونا در سراسر جهان - که باعث ترافیک خیابان ها و تعطیل کردن صنایع آلاینده شد - آسمان شهرهای بزرگ را به طور موقت پاک کرد.

به عنوان مثال ، دهلی در سال گذشته با اعمال محدودیت ها ، با ساکنان در آسمان لاجورد و هوای پاک ، متحول شد.

دانشمندان می گویند که قطره های عظیم در برخی از آلاینده ها به دلیل قفل شدن ، به طور حتم از مرگ و میر جلوگیری می کند.

با این وجود ، گرینپیس از دولت ها خواست تا سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر را در قلب برنامه های بهبودی از رکود اقتصادی ناشی از همه گیری قرار دهند.

آیدان فارو ، دانشمند آلودگی هوا در این گروه گفت: "برای پاکسازی واقعی هوای ما ، دولت ها باید ساخت نیروگاه های جدید زغال سنگ را متوقف کنند ، نیروگاه های موجود زغال سنگ را بازنشسته کنند و در تولید انرژی های پاک مانند باد و خورشید سرمایه گذاری کنند."

0 نظر

ارسال نظر