برنامه‌های سازگاری با کم ‌آبی استان فارس


برنامه‌های سازگاری با کم ‌آبی استان فارس

برنامه‌های سازگاری با کم ‌آبی استان فارس

 

در شصت و پنجمين جلسه كميته تخصصي كارگروه ملي سازگاري با كم‌ آبی چه گذشت ؟

 

🔴 در این جلسه برنامه‌های سازگاری با کم ‌آبی استان فارس بررسي و تصویب شد/كاهش بیش از 1194.9 ميليون متر مكعبي برداشت از منابع آب سطحی و زيرزميني استان نیز پیش بینی شد.

 

🔹مدیرکل دفتر مديريت مصرف و ارتقاي بهره‌وري آب و آبفای وزارت نیرو و دبیرکارگروه ملی سازگاری با کم آبی، از تصويب كليات برنامه‌هاي سازگاري با كم‌ آبی استان فارس در شصت و پنجمين جلسه كميته تخصصي كارگروه ملي سازگاري با كم‌ آبی خبر داد.

 

🔹به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «بنفشه زهرایی» با اشاره به شصت و پنجمين جلسه کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در روز 5 اسفندماه 1399، اظهار کرد: در این جلسه که به ریاست "عباس کشاورز" قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی و رئیس کمیته تخصصی و با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس و مدیران دستگاه‌های اجرایی آن استان به صورت مجازی برگزار شد، کلیات برنامه سازگاری با کم‌آبی استان فارس مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و مقرر شد بعد  از اصلاح برای  تصویب به کارگروه ملی سازگاری با کم‌ آبی ارائه شود.

 

🔹وي افزود: بر اساس برنامه سازگاری با کم ‌آبی استان فارس، در مجموع 1194.9 میلیون مترمکعب کاهش برداشت و اصلاح مصرف از منابع آب سطحی و زیرزمینی تا پایان برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده که از این مقدار 82.6 میلیون مترمکعب کاهش برداشت از منابع آب سطحی و 1112.3 میلیون مترمکعب کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی خواهد بود.

 

🔹این گزارش می‌افزاید، از میزان صرفه‌جویی اعلام شده از منابع آب زیرزمینی 1070 میلیون متر مکعب آن در بخش کشاورزی است که 977.2  میلیون متر مکعب آن با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان محقق خواهد شد. همچنين شرکت‌هاي توزيع برق، آب و فاضلاب شيراز، آب و فاضلاب استان فارس، شهرداري،‌ سازمان صمت به ترتيب صرفه‌جويي‌هاي 27، 3.3، 2.9، 2.5 و 6.5 ميليون مترمکعبي از منابع آب زيرزميني انجام خواهند داد.

 

🔹خاطرنشان می‌سازد، در اين برنامه در راستاي کاهش برداشت از منابع آب سطحي نيز سازمان جهاد کشاورزي، شرکت آب منطقه‌اي و شرکت آب و فاضلاب استان فارس به ترتيب 72.9، 6.6 و 3.1 ميليون مترمکعب صرفه‌جويي خواهند داشت.

0 نظر

ارسال نظر