فکر کرده اید هر ساله چه مقدار غذا هدر می دهیم⁉️


 فکر کرده اید هر ساله چه مقدار غذا هدر می دهیم⁉️

دور ریزهای غذایی

 

 فکر کرده اید هر ساله چه مقدار غذا هدر می دهیم⁉️


طبق اعلام سازمان ملل، این میزان سالانه حدود یک میلیارد تن است. این مقدار تقریباً به اندازه وزن ۱۵۰ هرم جیزه یا ۹۰۰۰۰ برج ایفل است!


سازمان ملل متحد در جامع ترين ارزيابي تاکنون، ميزان غذايي که فقط در خانه ها دور انداخته مي شد به طور متوسط ​​هر سال ۷۴ کيلوگرم براي هر نفر بود. 


در انگلستان که از بهترین داده ها برخوردار است، زباله های خوراکی حدود هشت وعده غذایی در هر خانوار در هر هفته را نشان می دهد.


این مطالعه همچنین نشان داد که زباله های خوراکی در حدود دو برابر بهترین برآورد قبلی بوده است. این گزارش همچنین شامل داده های مربوط به ضایعات مواد غذایی در رستوران ها و مغازه ها است که ٪۱۷ کل مواد غذایی در آن ریخته می شود.


مقداری از غذا در مزارع و در زنجیره های تأمین نیز از بین می رود، به این معنی که به طور کلی یک سوم غذا هرگز خورده نمی شود. دور ریزهای غذایی بدین طریق زیاد میشود.


این زباله های خوراکی به تلاش برای کمک به میلیاردها انسان که گرسنه هستند یا توانایی تهیه رژیم غذایی سالم را ندارند آسیب می رساند، اما به محیط زیست نیز آسیب می رساند. 


ضایعات مواد غذایی باعث ایجاد حدود ٪۱۰ از انتشار گازهای گلخانه ای در شرایط اضطراری آب و هوا می شود و کشاورزی فشرده دلیل اصلی بحران تنوع زیستی و آلودگی جهانی است.

 


اگر زباله های غذایی یک کشور بود، فقط پس از ایالات متحده و چین سومین مقام میزان انتشار را داشت! گاردین

0 نظر

ارسال نظر