تبدیل پسماند زیتون به گلوله های سوختی


تبدیل پسماند زیتون به گلوله های سوختی

پسماند زیتون

 

تامر ابو مطلق از غزه، پسماند زیتون را به گلوله های سوختی تبدیل می کند و به این ترتیب ۱۱۰۰۰ تُن پسماند زیتون را از لندفیل ها دور می کند.👌

 

 زباله های زیتون

 

زباله های زیتون که ممکن است در فاضلاب یا زمین های کشاورزی قرار بگیرند به ویژه نگران کننده هستند. زیرا حاوی پلی فنول ها و سایر مواد شیمیایی هستند که برای میکروارگانیسم ها سمی هستند، برای تولید محصولات کشاورزی مضر هستند و برای سفره های آب زیرزمینی آلوده کننده اند.


خوشبختانه، تامر ابو مطلق روشی را برای تبدیل آنها را به عنوان گلوله های سوختی برای گرم کردن و پخت و پز در خانه ابداع کرده است.


 ⁣تامر همراه با ۲ دوست دیگر خود، پروژه Olive Jift Project را تأسیس کردند - استارتاپی که محصولات جانبی روغن زیتون را با فشردن به گلوله های سوخت تبدیل می کند. ⁣


تولید جیفت با آسیاب کردن تفاله تازه آسیاب زیتون که در محل دستگاه پرس پسماند زیتون آغاز می شود، سپس آنها با استفاده از تیمار شیمیایی بوی بد ناشی از سوختن جیف را از بین می برند و انتشار و دود آن را کاهش می دهند. مرحله نهایی فشرده سازی تفاله زیتون تصفیه شده از طریق دستگاهی است که به طور خاص برای ساخت جیفت به شکل استوانه با مقدار مشخصی شکاف هوا در آن طراحی شده است.


سپس، قبل از اینکه آماده استفاده شود، زیر آفتاب خشک می شود.
هیزم های معمولی به مدت چهار تا پنج ساعت می سوزند در حالی که گلوله های سوخت به طور متوسط   ۷ تا ۱۰ ساعت می سوزند.


گلوله های سوختی همچنین، تقاضا برای هیزم را که معمولاً از درختان مرکبات محلی تهیه می شود، کاهش می دهند.

0 نظر

ارسال نظر