اثرات اسید سیتریک بر محیط زیست


اثرات اسید سیتریک بر محیط زیست

اسید سیتریک و محیط زیست

هنگامی که تلاش های کنترل کوکی قورباغه ها در هاوایی آغاز شد ، کالج کشاورزی گرمسیری و منابع انسانی دانشگاه هاوایی (UH-CTAHR)  اثر چندین کنترل شیمیایی مختلف را که می تواند برای کنترل قورباغه های کوکی از جمله اسید سیتریک ، کافئین ، پیرترین ها ، آهک هیدراته ، و جوش شیرین را بررسی کرد .

در این تحقیق ثابت شد که اسید سیتریک موثرترین و ایمن ترین کنترل شیمیایی است. در حال حاضر ، تنها عامل قانونی و محافظت از محیط زیست (EPA) برای کنترل قورباغه های کوکی ، سیتریک اسید است. مالکان خانه ها تشویق می شوند تا از تکنیک های مدیریت آفات از جمله کاهش زیستگاه و موانع فیزیکی برای مقابله با قورباغه های کوکی استفاده کنند.

برای کنترل قورباغه های کوکی از یک محلول 14٪ اسید سیتریک و آب استفاده می شود. همچنین اسید سیتریک پودر شده یا همان محلول 14٪ برای استفاده در حیاط به ساکنان ارائه می شود. با توجه به اینکه ماهانه به طور بالقوه هزاران گالن محلول اسید سیتریک استفاده می شود ، دانستن اینکه سیتریک برای محیط زیست و مردم بی خطر است در اولویت است.

 


اسید سیتریک چیست ؟

اسید سیتریک به طور طبیعی در بافت بسیاری از گیاهان (مانند مرکبات و آناناس) وجود دارد و یکی از اجزای اصلی فرآیندهای متابولیکی مانند چرخه کربن است. این ماده به طور گسترده ای در محصولات تمیز کننده خانگی استفاده می شود و همچنین می تواند در بسیاری از نوشابه ها و غذاهای فرآوری شده یافت شود. اسید سیتریک به صورت پودر در می آید و سپس با آب مخلوط می شود و محلول 14٪ تولید می شود.

 


آیا خطرات مرتبط با استفاده از اسید سیتریک وجود دارد؟

 

اسید سیتریک خطر کمی برای محیط زیست ایجاد می کند.

 

آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA  ) اسید سیتریک را به عنوان "به طور کلی به عنوان بی خطر شناخته می شود" طبقه بندی کرده است. اسید سیتریک وقتی در تماس با ارگانیسم هایی که به طور طبیعی در آبهای سطحی و خاک وجود دارند تجمع یافته و به سرعت تجزیه می شود. طبق EPA "هیچگونه عوارض جانبی قابل توجهی برای انسان و محیط زیست با استفاده مناسب از اسید سیتریک به عنوان یک آفت کش همراه نیست."


اسید سیتریک تحریک کننده پوست و چشم است.

 

از تماس مستقیم با اسید سیتریک باید اجتناب شود زیرا این ماده به عنوان یک ماده تحریک کننده چشم شدید و متوسط ​​طبقه بندی می شود. خدمه میدانی هنگام سمپاشی و مخلوط کردن محلول اسید سیتریک از PPE مانند شلوارهای بلند ، کفش های بسته ، آستین بلند و دستکش استفاده می کنند. آنها همچنین آب به همراه دارند تا در صورت لزوم با آب شستشو داده یا چشم هایشان را بشویند. با توجه به خطر تحریک ناشی از قرار گرفتن در معرض مستقیم اسید سیتریک ، کارکنان از پاشش در نزدیکی محل نگهداری حیوانات خودداری می کنند و توصیه می کنند که در صورت انجام پاشش سیتریک فعال در این نزدیکی ، حیوانات خانگی را با پنجره های بسته در خانه نگه دارید


بعضی از گیاهان به محلول اسید سیتریک حساس هستند.

 

اسید سیتریک برای موثر بودن باید پوست قورباغه های کوکی را لمس کند ، این امر مستلزم پاشش آزادانه گیاهان منطقه با محلول اسید سیتریک است. طبق آزمایشات انجام شده توسط UH-CTAHR ، بیشتر گیاهان قادر به مقاومت در برابر این روش درمانی نیستند اما هیچ گونه عارضه ای ندارد اما برخی از گیاهان حساسیت نشان داده و برگ های خود را می ریزند. گیاهان حساس شامل پرتقال ، ارکیده ، گیاهان هوا ، آنتوریوم ، کالاته و استرپتوکارپوس هستند ، اما محدود به آنها نیستند. کارکنان مراقبت می کنند تا از این گیاهان اجتناب کنند و اگر سهوا سمپاشی نشوند ، بلافاصله با آب شیرین شسته می شوند.


فقط قورباغه ها و بی مهرگان جسم نرم تحت تأثیر جدی اسید سیتریک هستند.

 

اسید سیتریک با جذب از طریق پوست قورباغه های کوکی را کنترل می کند و قورباغه های کوکی را به سرعت و به طور انسانی می کشد. همچنین قورباغه های گلخانه ای ، گونه دیگر غیربومی ، در صورت تماس با اسید سیتریک از بین می روند. سایر مهرگان بدن نرم مانند الاغها ، حلزون ها و کرم ها نیز ممکن است به طور مشابه تحت تأثیر قرار بگیرند ، اما فقط برای مدت کوتاهی که سیتریک به سرعت از بین می رود.

حشرات و سایر حیوانات اسید سیتریک را از طریق پوست خود جذب نمی کنند و اگرچه ممکن است به طور موقت توسط اسپری تحریک شوند ، اما هیچ تأثیری در طولانی مدت ندارند. محققان این موضوع را نیز بررسی کرده اند. مطالعه سال 2014 توسط پیت و همکاران نشان داد که خفاش های هواری در معرض خطر هوایی در معرض خطر قرار گرفتن در معرض مضر اسید سیتریک هستند.

 


اسید سیتریک چگونه ساخته می شود؟


سیتریک اسید می تواند از طریق چند روش مختلف از جمله استخراج از آب لیمو ، سنتز شیمیایی ، یا از طریق تخمیر میکروبیولوژیکی ملاس و محلول قند ایجاد شود.

در سراسر جهان ، اکثریت قریب به اتفاق اسید سیتریک از طریق روش تخمیر میکروبیولوژیکی با مقادیر ناچیز تولید شده توسط استخراج یا سنتز شیمیایی تولید می شود.

اسید سیتریک مورد استفاده توسط فرایند انرژی از طریق این روش تخمیر میکروبیولوژیکی تولید می شود. علاوه بر این ، اسید سیتریک که فرایند انرژی در حال حاضر استفاده می کند دارای گواهی غیر GMO است ، ممکن است در کشاورزی ارگانیک یا تولید مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرد و دارای گواهی کوشر و حلال باشد (گواهی های موجود در صورت درخواست).

 

در این صفحه از اسید سیتریک بیشتر بخوانید ...

0 نظر

ارسال نظر