فیلتر تصفیه آب کربن اکتیو


فیلتر تصفیه آب کربن اکتیو

فیلتر تصفیه آب کربن اکتیو 

طبق مطالعات انجام شده, کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که استفاده از فیلتر تصفیه آب کربن اکتیو  موثرترین راه برای کاهش محصولات جانبی ضدعفونی در آب لوله کشی است. نتایج این تحقیق که توسط شورای تحقیقات علوم طبیعی و مهندسی کانادا تأمین شده است ، در نسخه اخیر مجله علمی Water Research منتشر شده است.

محققان Steven Lévesque ، Christine Beaulieu ، Jean Sérodes ، François Proulx و Manuel Rodriguez ، از مرکز تحقیقات برنامه ریزی و توسعه منطقه ای دانشگاه لاوال ، غلظت دو محصول اصلی ضد عفونی کننده آب آشامیدنی - تری هالومتان ها (THM ها) و اسیدهای هالو استیک را اندازه گیری کردند.

این محصولات جانبی در نتیجه واکنش های شیمیایی بین کلر مورد استفاده برای ضدعفونی آب و مواد آلی موجود در آن به وجود می آید. رودریگز اشاره می کند: "آنها بر بو و عطر و طعم آب تأثیر نمی گذارند ، اما در غلظت های بالا مشکوک به افزایش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان هستند."

محققان نمونه های جمع آوری شده در اقامتگاه های خصوصی را از ۳ جهت بررسی کردد که اغلب برای بهبود طعم ، بو و ظاهر آب استفاده می شود: ذخیره آب در یخچال ، جوشاندن آب و سپس نگهداری در یخچال و فیلتر کردن آب با  فیلتر تصفیه آب کربن فعال  و به دنبال آن ذخیره سازی در یخچال.

تجزیه و تحلیل نشان داد که پس از یک دوره 48 ساعته این تصفیه ها THM ها را به ترتیب 30٪ ، 87٪ و 92٪ کاهش می دهد. با این حال ، نتایج با HAA کمتر قانع کننده بودند: ذخیره و ذخیره مستقیم پس از جوشیدن هیچ تاثیری بر HAA نداشت. از طرف دیگر فیلتر فعال شده با کربن غلظت HAA را 66٪ کاهش می دهد

با وجود این نتایج ، رودریگز استفاده سیستماتیک از فیلتر تصفیه آب کربن فعال را توصیه نمی کند. این محقق می گوید: "اگر در شهری با امکانات کافی تصفیه آب زندگی می کنید ، احتمالاً HAA در حد استاندارد است و نیازی به قرار دادن آب برای تصفیه اضافی نیست."

وی همچنین می گوید: "اگر من در مکانی زندگی می کردم که اعلان های منظم برای جوشاندن آب وجود داشته باشد یا اگر می دانستم آب حاوی مقادیر زیادی HAA است ، استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی را در نظر می گرفتم."

 جهت اطلاع از قیمت فیلتر تصفیه آب کربن اکتیو  و شرایط فروش فیلتر تصفیه آب کربن اکتیو  با ما کارشناسان ما در فرایند انرژی تماس بگیرید.

کربن اکتیو

0 نظر

ارسال نظر