باکتری های اقیانوس, کربن را در جو آزاد می کنند


باکتری های اقیانوس, کربن را در جو آزاد می کنند

آزاد شدن کربن از باکتری های اقیانوس

 

تیمی به سرپرستی محققان دانشگاه مینه سوتا کشف کردند که باکتری های اقیانوس و اعماق دریا سنگهای حاوی کربن را حل می کنند و کربن اضافی را در اقیانوس و جو آزاد می کنند.

 

این یافته ها به دانشمندان امکان می دهد تا میزان دی اکسید کربن موجود در جو زمین را که عامل اصلی گرم شدن کره زمین است ، تخمین بزنند.

 

دالتون لپریچ ، اولین نویسنده مقاله و دکترای علمی ، می گوید: "اگر CO2 در اقیانوس آزاد می شود ، در اتمسفر نیز آزاد می شود ، زیرا دائماً بین آنها گازها را رد و بدل می کنند." "اگرچه تاثیری که انسان بر محیط زیست می گذارد نیست ، اما هجوم CO2 به جو است که ما از آن اطلاع نداشتیم. این اعداد باید به ما کمک کند تا بودجه جهانی کربن را تأمین کنیم."

 

 

باکتری های اکسید کننده گوگرد


محققان شروع به مطالعه باکتری های اکسید کننده گوگرد کردند - گروهی از میکروب ها که از گوگرد به عنوان منبع انرژی استفاده می کنند - در متان به سطح اقیانوس نفوذ می کند. مانند "صخره های مرجانی" در اعماق دریا ، این "تراوش" ها حاوی مجموعه هایی از سنگ آهک است که مقادیر زیادی کربن را به دام می اندازد. میکروب های اکسید کننده گوگرد در بالای این سنگ ها زندگی می کنند.

 

محققان پس از مشاهده الگوهای خوردگی و سوراخ های سنگ آهک ، دریافتند که در فرآیند اکسیداسیون گوگرد ، باکتری ها یک واکنش اسیدی ایجاد می کنند که سنگ ها را حل می کند. سپس این کربن را که در داخل سنگ آهک محبوس شده آزاد می کند.


لپریش می گوید : "شما می توانید مانند ایجاد حفره روی دندان خود به این فکر کنید." "دندان شما یک ماده معدنی است. باکتریهایی روی دندانهای شما زندگی می کنند و دندانپزشک معمولاً به شما می گوید که قندها برای دندانهای شما مضر هستند. میکروبها از این قندها استفاده می کنند و آنها را تخمیر می کنند و فرآیند تخمیر باعث ایجاد اسید می شود و در دندانهای شما حل خواهد شد. این فرایند مشابه آنچه در این سنگها و باکتری های اقیانوس اتفاق می افتد است. "


محققان قصد دارند این اثر را بر روی انواع مختلف مواد معدنی آزمایش کنند. در آینده ، این یافته ها همچنین می تواند به دانشمندان کمک کند تا از ویژگی های انحلال - چاله ها ، شکاف ها ، یا شواهد دیگری مبنی بر حل شدن سنگ توسط باکتری های اقیانوس - برای کشف شواهدی از حیات در سیارات دیگر ، مانند مریخ استفاده کنند.


"جیک بیلی" ، دانشیار گروه علوم علوم زمین و محیط زیست دانشگاه مینه سوتا و نویسنده متناظر با این مقاله می گوید : "این یافته ها تنها یکی از نمونه های بسیاری از نقش مهم و کم مطالعه میکروب ها در میانجیگری دوچرخه سواری عناصر موجود در سیاره ما است."

0 نظر

ارسال نظر