آب و فاضلاب : آغاز ۳ پروژه افتتاح شده در تهران


آب و فاضلاب : آغاز ۳ پروژه افتتاح شده در تهران

آغاز پروژه های افتتاح شده آب و فاضلاب در تهران

 

آب و فاضلاب

 

تهران - رضا اردکانیان ، وزیر انرژی ایران ، در یازدهمین هفته برنامه وزارتخانه ، سه پروژه آب و فاضلاب در استان تهران را افتتاح و آغاز کرد که براساس آن هر هفته چندین پروژه انرژی در سراسر ایران افتتاح می شود.

 

همانطور که توسط پورتال خبری وزارت انرژی گزارش شده است ، این پروژه ها شامل یک خط لوله آبرسانی از سد ماملو به شهر پیشوا ، شروع ساخت فازهای۷ و ۸  تصفیه خانه فاضلاب در جنوب شهر تهران و ۲۰۰۰۰ متر مکعب است. مخزن ذخیره سازی بتن با کل سرمایه گذاری ۶.۸۶ تریلیون ریال (حدود ۱۶۳ میلیون دلار) از محل اعتبارات دولت تأمین شده است.

 

پروژه خط لوله آبرسانی که با ۳۰۰ میلیارد ریال (حدود ۷  میلیون دلار) سرمایه گذاری به اتمام رسیده است ، برای ۱۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند و ۲۵۰ نفر دیگر را به طور غیر مستقیم استخدام می کند.

 

همچنین قرار است عملیات اجرایی دو پروژه فازهای ۷ و ۸ تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران و مخزن ذخیره سازی بتن محمودآباد در سال تقویم ایران ۱۴۰۳ به بهره برداری .

 

 

فرصت های شغلی

 

این پروژه ها همچنین ۴۶۰ فرصت شغلی مستقیم و همچنین ۲۹۰۰ فرصت غیرمستقیم ایجاد می کنند.

 

طرح AB-Iran [مخفف اختصارات A و B مخفف آب ، برق به زبان فارسی] در سال تقویم قبلی ایران آغاز شد (در ۱۹ مارس پایان یافت) ، در طی آن وزیر ۳۱ سفر به استان های مختلف برای افتتاح بیش از ۲۲۰ پروژه بزرگ با سرمایه گذاری کل ۳۳۵.۶ تریلیون ریال (حدود ۷.۹۹ میلیارد دلار) داشته است .

 

در اوایل سال جاری ، اردكانیان گفت كه در مرحله دوم برنامه وزارت قصد دارد ۲۵۰ پروژه بزرگ انرژی را به ارزش ۵۰۰ تریلیون ریال (حدود ۱۱.۹ میلیارد دلار) در طول سال تقویمی ایران (كه در ۲۰ مارس ۲۰۲۱ پایان می یابد) افتتاح كند.

 

به گفته این مقام مسئول ، در بخش آب ، پروژه های ذکر شده شامل ۹ سد بزرگ ، اجرای سیستم های آبیاری مدرن در ۵۴۰۰۰ هکتار از زمین ، ۲۰ تصفیه خانه آب و فاضلاب و تأمین آب آشامیدنی از طریق خط لوله به بیش از ۱۴۰۰ منطقه روستایی در سراسر کشور است .

 

از ابتدای مرحله دوم این طرح در سال تقویم فعلی ایران ، هر هفته چندین پروژه انرژی در سراسر کشور عملیاتی شده است.
 

0 نظر

ارسال نظر