تقاضای نفت


تقاضای نفت

جهان هنوز به صدها میلیارد بشکه نفت نیاز دارد

 

اوج تقاضای نفت


آیا اوج تقاضای نفت مربوط به دوران گذشته بوده است و اکنون این نیاز از بین رفته است؟ این سوال بسیار سختی است. برخی از متخصصان وجود دارند که صریحاً می گویند ، بله. آنها ادعا می كنند كه اوج تقاضای نفت در حال حاضر بر دوش ما است ، به لطف ضربه سنگینی كه همه گیر Covid-19 به تقاضای جهانی نفت وارد كرد و همچنین انتقال جهانی در حال افزایش به سمت انرژی پاک . اما همین تعداد هستند که می گویند عطش دنیا برای تقاضای نفت یک راه طولانی در پیش دارد. ( این خبر را از دست ندهید : ‌قیمت نفت تحت تاثیر افزایش تولید بنزین ! )

 

صرف نظر از اینکه در طول همه گیر شدن ، تقاضای نفت به اوج خود رسیده است یا خیر ، آنچه انکار ناپذیر است این است که قبل از اینکه جامعه جهانی بتواند به طور کامل کربن زدایی کند ، جهان در آینده نفت بیشتری می سوزاند - هدفی که هنوز طولانی است. ، دور است ، فرقی نمی کند از کی بخواهید.

 

این هفته بازارهای بلومبرگ گزارش دادند: "انتظار می رود جهان در دهه های آینده صدها میلیارد بشکه نفت بسوزاند." "این انگیزه زیادی برای غولهایی مانند Total یا Royal Dutch Shell Plc ، به علاوه صدها کاوشگر کوچکتر که همچنان در تجارت باقی مانده اند ، به دنبال جستجو در مرزهای جهان برای مکان بعدی برای غرق کردن مته های خود است." در واقع ، انتظار می رود که ابر بزرگ فرانسه Total SE تصویب یک پروژه چند میلیارد دلاری جدید را در آخر هفته آینده دریافت کند که می تواند در میدان های نفتی هنوز استفاده نشده در اوگاندا و تانزانیا حفاری کند.

 

سرمایه گذاری توتال آفریقای شرقی حدود 5.1 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت و شامل حفاری در امتداد ساحل دریاچه آلبرت در اوگاندا و همچنین ساخت خط لوله گرم شده 1،443 کیلومتری (897 مایل) برای رساندن نفت خام مومی استخراج شده به بندر تانگا تانزانیا است ، از آنجا صادر خواهد شد

 

 

سوخت های فسیلی


این یک خبر نگران کننده برای دوستداران محیط زیست و طرفداران "نگه داشتن آن در زمین" است. در سال 2015 ، یک مطالعه تجربی بررسی شده توسط مجله Nature منتشر شد که برای جلوگیری از بدترین اثرات تغییر اقلیم ، حداقل 80 درصد از ذخایر شناخته شده سوخت های فسیلی در جهان باید خارج شود. (این رقم شامل بیش از 90 درصد ذغال سنگ ایالات متحده و 100 درصد ذخایر نفت و گاز قطب شمال است).

 

تاکنون ، این موضع نسبتاً در حوزه های محیط زیست تنزل یافته است. تا به امروز ، BP Plc تنها و تنها بزرگ نفتی است که صریحاً پایان دوره نفت را تأیید کرده است و تصدیق می کند که رشد تقاضا در آینده نزدیک بسیار عادی نخواهد بود. بلومبرگ مارکتز گزارش می دهد: "بقیه صنایع هنوز پیش بینی می کنند که حداقل یک دهه دیگر رشد تقاضای نفت وجود داشته باشد." "و حتی چشم انداز کمتر صعودی BP جهانی را نشان می دهد که در آن نفت بیشتری مصرف خواهد شد." طبق مدل "تجارت به طور معمول" BP ، که در آن تقاضای نفت ثابت می ماند و پیشرفت کمی برای کاهش انتشار کربن در صنعت وجود دارد ، 1.1 تریلیون بشکه نفت اضافی در 30 سال آینده یعنی فقط 2050 مصرف خواهد شد .

 

خبر خوب این است که مقداری از کربن تولید شده توسط احتراق تمام آن سوخت های فسیلی در دهه های آینده قابل جبران یا جذب است. با تلاش های مشترک هماهنگ شده از بخش های دولتی و خصوصی برای افزایش طرح های جذب کربن ، می توان سهم صنعت نفت در ردپای جهانی کربن را از زمان فعلی تا هدف بلند مدت 100 درصد انرژی تجدید پذیر کاهش داد. آنچه در صنعت انرژی جهان در این دهه اتفاق می افتد برای آینده کلی زیست محیطی جهان از اهمیت بالایی برخوردار است. پذیرفتن این که نفت یک شبه از بین نرود ، یک قسمت مهم در اطمینان از این است که ما از مسیر فعلی خود به سمت شدیدترین اثرات تغییر اقلیم حرکت خواهیم کرد.
( پیشنهاد میکنیم حتما بخوانید : تصفیه فاضلاب آلوده به نفت )

0 نظر

ارسال نظر